بخش کودک رادیو نمایش با عنوان «پرده کودک» در سه بخش صبح گاهی، عصرگاهی و شبانگاهی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، با حضور مدیر رادیو نمایش و هنرمندان اداره‌کل هنرهای نمایشی رادیو، از بخش کودک در شبکه رادیویی نمایش رونمایی شد. در ابتدای این مراسم، محسن سوهانی مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش در خصوص رونمایی از بخش کودک جدول پخش شبکه رادیویی نمایش گفت: به نظرم ما در زمینه نمایش به کودکان سرزمین‌مان بدهکار هستیم چرا که یکی از مهمترین کارکردهای نمایش، آموزش و فرهنگ سازی برای کودکان است و بزرگترین آسیب های اجتماعی ما به این برمی گردد که آنطور که باید در این زمینه کار نشده است.

وی ادامه داد: به گواه علم، شاکله شخصیتی از دوران کودکی با بازی ها و داستان های نمایشی شکل می گیرد؛ در واقع این تحول از لالایی‌های کودکانه شروع می‌شود چرا که همه اینها به واسطه تصویری که برای کودک خلق می کنند در آینده خلاقیت کودکان را پرورش داده و مسیر زندگی آنها را هموار می‌سازد.

مدیر رادیو نمایش افزود: ما در دوران کودکی‌مان، شانس این را داشتیم که شنونده کارهای بسیار خوبی در قالب کتاب و نوار قصه باشیم و امیدوارم با راه اندازی بخش کودک در شبکه رادیویی نمایش بتوانیم این مهم را احیا کنیم.

سوهانی تأکید کرد: به پیشنهاد آقای فریدون محرابی هنرمند مطرح رادیو، تئاتر، سینما و تلویزیون قرار شد از این پس، بخش ثابتی برای کودکان در جدول پخش رادیو نمایش داشته باشیم تا والدین بدانند این ساعت پخش برای فرزندان انهاست و می توانند در سه بخش صبحگاهی، عصرگاهی و شبانگاهی شنونده آن باشند و حتما با وجود هنرمندان خوب رادیو نمایش، اتفاق خوبی در این خصوص رقم خواهد خورد.

در ادامه مجتبی کاظمی عمو قصه‌گوی رادیو نمایش و هنرمند پیشکسوت ضمن اجرای زنده‌ای برای کودکان در این باره گفت: من امروز به وجود همه شما عزیزان که به فکر چنین چیزی افتادید افتخار و تشکر می‌کنم که مرا در جمع خودتان پذیرفتید، همه تلاش‌مان این است که در این راه، مهارت بچه‌ها را در زندگی بالا ببریم.

در ادامه فریدون محرابی طراح و کارگردان بخش کودک رادیو نمایش گفت: قرار است برای سنین بالای ۸ سال نمایش‌هایی طراحی کنیم که در قالب برنامه‌های نمایشی شنیداری پخش شود، این برنامه را به دو بخش تقسیم کردیم که یک بخش آن برای قبل از مدرسه است که برای بچه‌ها قصه تعریف می‌کنیم.

وی ادامه داد: این برنامه فعلا به صورت تولیدی پخش می‌شود ولی دوست داریم از سنین ۶ تا ۱۴ سال دعوت کنیم به استودیوی بزرگ رادیو نمایش بیایند و به طور زنده شاهد اجرای این برنامه باشند.

در این مراسم فرشاد آذرنیا تهیه‌کننده و افکتور پیشکسوت بر اینکه سخت‌ترین کار در رادیو نمایش کار کودک است تاکید کرد و افزود: از آن جایی که مخاطب ما بسیار ریزبین و جزییات برای او مهم است باید دقت بسیار زیادی در تولید آن داشته باشیم.

مجید حمزه کارگردان و بازیگر پیشکسوت رادیو نمایش نیز در پایان این مراسم گفت: مسئله کودک سالها است که دغدغه من بوده و امیدوارم آنچه که قرار است در ادامه اتفاق بیفتد تبدیل به برنامه‌ای جامع شود تا بچه‌ها در گروه‌های سنی مختلف بتوانند از آن بهره ببرند و با مقوله رادیو بیشتر آشنا شوند و از این جعبه جادویی تصورات درست‌تری داشته باشند.

«پرده کودک» رادیو نمایش از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ صبح از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت ۱۴:۳۰ و ۲۰:۳۰ تکرار آن است.