قم- امام جمعه قم گفت: پاکسازی و بهورزی جامعه از رسالت‌های خطیر تعزیرات حکومتی است تا تخلفات کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد سعیدی ظهر شنبه دیدار با قائم مقام سازمان تعزیرات حکومتی کشور اظهار کرد: پاکسازی و بهورزی جامعه از رسالت‌های خطیر تعزیرات حکومتی است تا تخلفات کاهش پیدا کند.

امام جمعه قم بیان کرد: مسئولان و ماموران تعزیرات حکومتی باید حق و باطل را از یکدیگر احصا کنند تا وقوع مکرها و تخلفات در جامعه و کشور اجتناب شود.

تولیت حرم بانوی کرامت ابراز کرد: مسئولان تعزیرات حکومت همواره بایستی با دو چشم و گوش خود شنوا و بینای مسائل و مشکلات باشند و با زبان صریح خود تصمیمات صریح را اتخاد کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: دوگانگی، تفرقه و نقض قانون نباید در دستگاه تعزیرات ظهور پیدا کند چراکه به مراتب موجب بدبینی و نقض رضایت مردم می‌شود.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: قاطعیت و صراحت عمل باید در دستگاه تعزیرات حکومتی در چار چوب مبانی و اصول دین اسلام ضمن جلوگیری از تخلفات متجلی باشد.

امام جمعه قم یادآور شد: تجلی و جاری شدن اصول و مبانی الهی و دین اسلام و همچنین اجرای حدود الهی موجب می‌شود تا بسیاری از مسائل و مشکلات در جامعه رفع شود.

تولیت حرم بانوی کرامت اذعان کرد: راه مقابله، بهورزی و پاکسازی جامعه از تخلفات اعمال جریمه‌های سنگین ویژه متخلفان است تا مجبور به اجرای حدود در چارچوب قانون شوند.

آیت الله سعیدی گفت: در طبیعت زمانی که صاحب درختان اقدام به هرس می‌کند به‌نوعی پاک‌سازی انجام می‌دهد که باعث رشد درخت خواهد شد و اگر درخت هرس نشود دچار آسیب خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اهل‌بیت (ع) همان ابتدای تولد پاکیزه و طاهر متولد شده‌اند و زمانی که هدایت جامعه را بر عهده می‌گیرند، هدفشان پاک‌سازی است؛ زیرا تنها کسانی که می‌توانند جامعه را پاک نمایند که خودشان طاهر و پاک باشند.