بیرجند- شهردار بیرجند گفت: ما بر سر قول خود در زمینه اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم و بیش از ۴۰۰ رویداد فرهنگی را در قسمت‌های مختلف شهر بیرجند برگزار کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی بهترین شنبه شب در مراسم جشن ستارگان «تجلیل از برترین‌های کنکور شهرستان بیرجند» اظهار کرد: اولین مکان‌های مدنی و شهری مبتنی بر تأمین آب و غذا بود ولی بعد از انقلاب صنعتی تحول بزرگی را در زندگی بشر به وجود آورد.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه در نهایت بسیاری از شهرها بر پایه صنعت و رشد صنعتی شکل گرفتند، بیان کرد: اما بعد از سال‌ها انسان دریافت که با زندگی صنعتی به شدت به محیط زیست آسیب رسانده است و در صدد ترمیم این آسیب‌ها برآمد.

بهترین ادامه داد: در این راستا انسان از شهر صنعتی فاصله گرفت و به شهر پاک رسید و اقدامات محیط زیستی متعددی را انجام دید ولی باز هم دریافت این نوع نگاه نیز پاسخگو نیست و در نهایت امروز به سمت شهر فرهنگی رفت.

وی بیان کرد: بر پایه همین فکر شهرداری بیرجند علاوه بر زیرساخت‌های شهری و پروژه‌های عمرانی کمبودهای فرهنگی را نیز در شهر حس کرد.

شهردار بیرجند با بیان اینکه در حوزه عمرانی هشت پارک احداث و ۹۳۰ هزار متر مربع آسفالت شده است، گفت: ما بر سر قول خود در زمینه اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم و بیش از ۴۰۰ رویداد فرهنگی را در قسمت‌های مختلف شهر بیرجند برگزار کردیم.

بهترین افزود: امیدواریم مجموعه این فعالیت شایسته شهر بیرجند به عنوان شهر علم و ایمان و پاک‌ترین شهر کشور باشد.

وی گفت: به عنوان شهرداری که خودش رتبه دو رقمی کنکور را کسب کرده است توقعم از نخبگان عزیز و فرزندان پر تلاش علمی خودم بیش از این است و امیدوارم در سال آینده تعداد رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی شهر بیرجند بیش از میزان کنونی شود.