بیرجند- معاون استاندار خراسان جنوبی گفت:موفقیت‌های علمی را علی رغم تحریم‌ها به دست آوردیم و باوجود مانع تراشی‌های دشمنان ایران با تلاش جوانان و دانشمندان خود به رشد علمی رسیدیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا طالبی شنبه شب در مراسم جشن ستارگان «تجلیل از برترین‌های کنکور شهرستان بیرجند» اظهار کرد: جان باختگان تعدادی از کارگران شریف و پرتلاش را در معدن معدنجوی طبس تسلیت عرض می‌کنم که اینگونه پدران برای رفاه فرزندان خود از جان می‌گذرند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: کسانی که امروزه برای کشور ما افتخار و پیشرفت‌های علمی را رقم زدند افرادی مانند شما بودند که تا چندین سال قبل پشت همین میز و نیمکت‌ها می‌نشستند.

طالبی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه پزشکی ادامه داد: زمانی در کشور ما از هند و پاکستان و بنگلادش پزشک وارد ایران می‌کردیم ولی از ۵۳ کشور دنیا برای درمان به داخل ایران می آیند و درمان‌هایی مانند پیوند مغز استخوان انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: نمونه پزشکانی که با تلاش و پشتکار به افتخارات علمی رسیده و چنین درمان‌هایی انجام می‌دهد دکتر همشهری ما دکتر قائمی است که در حال حاضر در همین محفل مجلس حضور دارند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: در موضوع کرونا به خاطر داریم که حاضر به دادن واکسن به ما نبودند ولی دانشمندان ما با تلاش و کوشش واکسن کرونا را تولید کردند و خوشبختانه به همت جوانانمان این بیماری را مهار کردیم.

طالبی گفت: در حوزه‌های امنیتی و دفاعی نیز حرف برای گفتن داریم و ایران اسلامی اگر از نظر دفاعی قوی نبود بی شک الان فلسطین، سوریه و لبنان دوم بودیم و این امنیت را مرهون مجاهدت‌های پاسداران خود هستیم.

وی اظهار کرد: هیچکدام از استعمارگران چشم دیدن ایران را ندارند و اگر اقدامی انجام نمی‌دهند به واسطه آن است که نمی‌توانند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: قبل از عملیات وعده صادق اسرائیل بسیار حرف از گنبد آهنین می‌زد ولی دیدیم چگونه موشک‌های ما از گنبد آهنین آنان عبور کرد و به هدف نشست.

طالبی یادآور شد: خراسان جنوبی نیز علی رغم مرز مشترک با یکی از ناپایدارترین کشورها یعنی افغانستان از امنیت برخوردار است.

وی گفت: نکته قابل توجه این است که این موفقیت‌های علمی را علی رغم تحریم‌ها به دست آوردیم و باوجود مانع تراشی‌های دشمنان ایران با تلاش جوانان و دانشمندان خود به رشد علمی رسیدیم.