بیرجند- طی مراسمی با حضور مسئولان شهری و استانی از رتبه‌های برتر کنکور سراسری و افتخارآفرینان بیرجند تجلیل شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: از رسول مهربانی‌ها حضرت مصطفی (ص) نقل شده است «اگر علم در ثریا باشد مردمانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا می کنند». حدیث مبارکی که اینجا در جشن ستارگان و در واقع مراسم تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری شهرستان بیرجند می‌تواند گوشه‌ای از آن را دید.

بر صندلی‌هایی که نشسته‌اند رتبه کنکورشان درج شده است. از رتبه چهارم علوم انسانی تا رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی در رشته‌های هنر، علوم انسانی، ریاضی و فیزیک …در جلسه حضور داشتند.

در بینشان کسی علوم انسانی خوانده و ذهنش پر از ابیات زیبای فارسی و قاعده‌های فلسفه است، دیگری فرمول‌های ریاضی را خوب می‌داند و امروز در کنکور ریاضی رتبه دو رقمی کسب کرده، نخبه دیگری با ظرافت روح هنر را انتخاب کرد و برترین‌های علوم تجربی را از همین امروز می‌توانی در لباس سپید پزشکی تصور کنی.

آینده‌ای که از امروز ترسیم می‌شود

نام رشته‌هایشان را که می‌بینیم سعی می‌کنم آینده شأن را حدس بزنم. تصورم بر این است که رتبه چهارم کنکور علوم انسانی حتماً در آینده یک قاضی و وکیل برجسته می‌شود و یا آنکه هنر در رشته رتبه دو رقمی کسب کرده است را باید در سال‌های آتی در سالن تئاتر و در میانه یک نمایش خیره کننده ببینم.

برخی حدس‌هایم درست است. به عنوان مثال سید عارف خبیری که با کسب رتبه چهار کشوری علوم انسانی در جشن ستارگان حضور داشت در گفت و گو با مهر گفت: برای انتخاب اول رشته حقوق دانشگاه تهران را انتخاب کردم.

وی بیان کرد: برای انتخاب رشته هم از تجربه دیگران و هم علاقه خودم را مد نظر قرار دادم و امیدوارم در آینده فرد مفیدی برای جامعه خود باشم.

نخبه امروز، معلم فردای کودکان و نوجوانان این سرزمین

اما مرتضی هاشمی از برترین‌های کنکور در شهر بیرجند که در رشته علوم انسانی هم رتبه بسیار خوبی کسب کرده است تصمیم دیگری برای آینده اش گرفته و در گفت و گو با خبرنگار مهر با لبخندی بر لب اظهار کرد: خیلی‌ها می‌گفتند حقوق را انتخاب کن ولی من با مشاوره و فکر در نهایت در کنکور فرهنگیان رتبه برتر کسب کردم و تصمیم دارم معلم شوم.

وی ادامه داد: البته این نکته را بگویم من به معلمی علاقه دارم ولی چون تصمیمم ناگهانی بود هنوز آمادگی ذهنی برای معلمی ندارم و امیدوارم در دوران تحصیل به این مرحله برسم.

و خوشحال می‌شوی که نخبه‌های این سرزمین دوست دارند که معلم شوند و چه چیز زیباتر از اینکه تصمیم بگیری وقت و انرژی و آینده ات را برای علم آموزی به کودکان و نوجوانان این سرزمین بگذاری و شمع آگاهی را در وجود آنان روشن نگه داری.

پژوهشگری که می‌خواهد پزشکی بخواند

نخبه دیگری که به سراغش می‌روم قصد دارد به قول خودمانی خانم دکتر شود. ستایش خراشادی زاده که رتبه ۸۷ کنکور تجربی را به دست آورده است در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انتخاب اولم پزشکی دانشگاه تهران و پزشکی دانشگاه شهید پزشکی انتخاب دوم من بوده است.

وی با تأکید بر اینکه علاقه زیادی به کار پژوهشی دارم و از این جهت پزشکی را انتخاب کردم، بیان کرد: پزشکی با کمک به محرومان و کودکان درآمیخته است و من نیز به این موضوع فکر می‌کنم که در آینده به عنوان یک پزشک به نیازمندان و به ویژه کودکان بیمار کمک کنم.

جشن شروع می‌شود. شهردار بیرجند، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این مراسم حضور دارند.

وطن دوستی رمز آباد شدن سرزمین‌ها

مجری برنامه عمدتاً آهنگ‌هایی با مضامین ملی و در ستایش ایران دوستی می‌خواند. برخی از آهنگ‌ها را ستارگان آسمان علم بیرجند، نخبه‌ها و برترین‌های کنکور نیز همخوانی و تکرار می‌کنند و تو به یاد جمله مولا علی می افتی که می‌فرمود «کشورها با وطن دوستی آباد می شوند»

رتبه‌های برتر کنکور پر شور و بانشاط هستند. نام هر کدامشان که برای تجلیل و تحویل هدایای آموزش و پرورش و شهرداری بیرجند برده می‌شود صدای دست و تشویق و … است که فضای سالن را پر می‌کند.

مجید بهدانی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بیرجند نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در مراسم جشن ستارگان حدود ۱۳۰ نفر از رتبه‌های برتر (تک رقمی، دورقمی و سه رقمی) کنکور سراسری سال جاری شهرستان بیرجند تجلیل شدند.

رشد برترین‌های کنکور در بیرجند

وی بیان کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته رشد داشته است که نشان از تلاش خود دانش آموزان، معلمان و مدیران مدارس شهرستان است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: تاکنون در بیرجند رتبه زیر ۵ کشوری نداشتیم ولی امسال یک جوان بیرجندی رتبه چهار کنکور را نیز کسب کرد.

بهدانی افزود: هدیه نخبه‌های تک رقمی ۲۰ میلیون تومان و رتبه‌های دو رقمی کشوری ۱۰ میلیون تومان است و به رتبه‌های سه رقمی نیز هدایای ارزنده‌ای اعطا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی به بهترین معلم‌ها در طول تاریخ علمی خود مشهور است، یادآور شد: اگر امروزه نیز رتبه‌های برتر را بر سکوی افتخار می‌بینیم علاوه بر تلاش و کوشش خودشان نشان از تلاش بی وقف معلمانی دلسوز است.

رتبه دو رقمی دیروز، شهردار امروز

مهدی بهترین شهردار بیرجند که خودش پزشک و رتبه دو رقمی کنکور را به دست آورده است در این جلسه گفت امیدوارم سال آینده تعداد برترین‌های کنکور شهر بیرجند دو برابر شود.

اینجا در این سالن مهندسان، معلم‌ها، پزشک‌ها، هنرمندها و پژوهشگران آینده را می‌بینیم. کسانی که قرار است فردای ایران جان را به آنان بسپاریم و اطمینان داریم با شور و نشاط و آگاهی که در وجودشان است برای وطن خود آینده بهتری را رقم خواهند زد.