شهرستان دیلم به دلیل نزدیک بودن به کشورهای عربی و واردات و فروش البسه و تجهیزات برقی، فرصت خوبی برای اشتغال و کسب درآمد جوانان است، اما نیاز به حمایت و توجه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان دیلم به دلیل نزدیک بودن به کشورهای عربی و واردات و فروش البسه و تجهیزات برقی، فرصت خوبی برای اشتغال و کسب درآمد جوانان است، اما نیاز به حمایت و توجه دارد؛ این را یک فعال اجتماعی و عضو جهادی شهرستان دیلم می‌گوید.

محمد کنارکوه اهل شهرستان دیلم واقع در استان بوشهر است. بیکاری جوانان یکی از معضلات اصلی شهرستان دیلم است و اکثر جوانانی که تحصیل کرده‌اند، شغلی ندارند. او می‌خواست با ارائه چند طرح اقدامی مؤثر برای اشتغال جوانان انجام دهد.

در یک طرح بنا داشتند قطعات اصلی موبایل، هارد و دیگر تجهیزات نظیر شارژر، پاوربانک و کاور موبایل را با کمک جوانان تولید و صادر کنند و از این رو حمایت فرماندار و بخش‌های دولتی نیز مشمول آن‌ها می‌شوند.

اکثر لباس‌هایی که در دیلم هست، نشان خارجی خوردند اما در داخل کشور و در پایتخت تولید می‌شوند. آنان تصمیم گرفتند با کمک جوانان، اقدام به تولید همین لباس‌ها در داخل شهر کنند.

معضل دیگر در این شهر بحث حجاب و امر به معروف است که در این زمینه با هدف‌مند کردن این طرح و با برگزاری کلاس‌ها، نصب بنر و شعارها، سعی بر فرهنگ‌سازی داشتند. همچنین تأسیس کمپ برای ترک‌اعتیاد معتادان، دیگر کار مؤثری است که انجام یافته که با جمع‌آوری پشتیبانی از طریق خیّرین برای تأمین مالی خانواده‌های افراد، این طرح را عملی شد.