اصفهان - مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اصفهان گفت: با هدف توسعه فضای سبز و حمل‌ونقل عمومی، بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی میان شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اصفهان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فردوسی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت ۳۶۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان، گفت: عمده این عوارض مربوط به شرکت ذوب‌آهن است و قریب به ۳۰۰ میلیارد تومان میان ۸۰ شهرداری استان و ۶۰ میلیارد تومان میان دهیاری‌های استان توزیع شده است.

وی ادامه داد: کارگروه استانی ارزش افزوده و آلایندگی به صورت مستمر با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و حضور مدیران کل مربوطه از جمله دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان و نمایندگان شهرداران استان برگزار می‌شود.

فردوسی عنوان کرد: از جمله مواردی که در این کارگروه به صورت مستمر پیگیری می‌شود، پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان است که پس از وقفه چند دوره، با پیگیری استاندار محترم، کارگروه استانی عوارض ارزش افزوده و آلایندگی و برخی از نمایندگان این عوارض در استان توزیع شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: پیگیری مستمر برای پرداخت عوارض آلایندگی فولاد مبارکه و پالایشگاه ادامه خواهد داشت زیرا این عوارض در حوزه توسعه فضای سبز و حمل‌ونقل عمومی با نظارت استانداری و سازمان محیط زیست هزینه خواهد شد.