شیراز- فرمانده انتظامی استان فارس از کشف بیش از ۱۱ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: جمع آوری معتادان متجاهر خواسته به حق مردم است که با جدیت انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رهام‌بخش حبیبی صبح یکشنبه در نشستی خبری به کشفیات پلیس فارس در بازه زمانی سال جاری اشاره، کرد و گفت: بیش از ۱۱ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و تعداد زیادی از خرده‌فروشان، عمده‌فروشان و واردکنندگان در این راستا دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده اند.

فرمانده انتظامی فارس همچنین از جمع‌آوری معتادان متجاهر که خواسته به حق مردم بود خبر داد و افزود: در ۶ ماه ابتدایی امسال پنج هزار ۵۹۱ نفر معتاد متجاهر جمع‌آوری و تحویل واحدهای بازپروری شده‌اند.

سردار حبیبی در بخش دیگری به سرقت‌های فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه در حوزه کشفیات پلیس فتا در استان ۸۴ درصد افزایش داشته‌ایم که در این راستا از مردم تقاضا می‌کنیم در فضای مجازی دقت بیشتری به خرج دهند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

وی با بیان اینکه گذشته از جنبه مالی کلاهبرداری آثار روانی و اثرات سو بسیاری از این سرقت‌ها به جا می‌ماند، از مردم خواست تا در تعاملات فضای مجازی دقت بیشتری به خرج دهند.

این مسئول ارشد انتظامی در فارس در ادامه همچنین از متلاشی شدن ۵۰ باند سرقت خبر داد و افزود: در این زمینه ۱۴ هزار و ۳۸۱ فقره اموال به مردم بازگردانده شده است.

سردار حبیبی در خصوص اتباع بیگانه غیرمجاز هم گفت: ما باید ۲ میلیون اتباع غیرمجاز را از استان طرد کنیم. طی ۶ ماه ابتدایی امسال ۳۳ هزار و ۴۱۸ نفر از اتباع غیرمجاز طرد شده‌اند و تا پایان سال هم مابقی طرد خواهند شد.

وی به تصادفات حوزه رانندگی اشاره کرد و افزود: از رانندگان خواهش می‌کنیم برای جان خود و دیگران ارزش قائل باشند، گرچه ما در فوتی‌های درون‌شهری ۱۷ درصد و در فوتی‌های برون‌شهری ناشی از تصادفات ۱۶ درصد کاهش داشته‌ایم اما برای استان فارس یک فوتی هم زیاد است و لذا رانندگان باید در کنار پلیس باشند تا بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم.

وی در پایان به اهمیت مشاوره در زندگی خانوادگی اشاره و تاکید کرد: با ترویج فضای مجازی برخی خانواده‌ها گرچه در خانه و کنار هم هستند اما بیشتر در فضای مجازی سیر می‌کنند و این امر مشکلات زیادی را دامنگیر خانواده‌ها کرده است لذا مرکز مشاوره پلیس فارس در سال جاری به ۳۶ هزار نفر مشاوره ارائه کرده است که امیدواریم خانواده‌ها بیشتر مراقب یکدیگر به ویژه فرزندان‌شان باشند.