قاچاقچی کالا در مشهد به پرداخت ۳۰ میلیارد ریال، قاچاقچی جوراب در لرستان ۱۶ میلیارد و قاچاقی سوخت در یزد ۱۰ میلیارد و ۹۶۷ میلیون جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی مدنی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: پرونده قاچاق ۳۵ دستگاه تلویزیون و ۱۶ دستگاه کولر گازی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۷۳۴ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان مشهد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی افزود: شعبه با توجه به مستندات موجود در پرونده و ارائه نشدن مدارک گمرکی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متخلف را به پرداخت ۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدنی گفت: با گزارش سربازان گمنام امام زمان (عج) پیرامون کشف کالای قاچاق، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

بازگشت سوخت قاچاق از زیر آهک

سید محمد مهدی مهاجریان مدیرکل تعزیرات حکومتی یزد گفت: پرونده قاچاق سوخت ۱۷ هزار لیتر نفتگاز خارج از ضوابط تعیینی به ارزش پنج میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی مهریز رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی یزد افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متخلف را به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۹۶۷ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش سوخت کشف شده محکوم کرد.

به گفته مهاجریان، شعبه همچنین با توجه به بیشتر بودن ارزش خودرو از سوخت کشف شده، پنج میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریال برابر ارزش سوخت برای خودرو حامل و همچنین ۸۰۰ میلیون ریال بابت جا ساز کردن سوخت به جریمه اضافه و علاوه بر اصلاح وسیله نقلیه و برگرداندن آن به حالت استاندارد، متخلف را در مجموع به پرداخت ۱۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی یزد افزود: مأموران نیروی انتظامی شهرستان مهریز در محور کمربندی در زیر بار آهک یک مخزن یک دستگاه تریلی کشنده، سوخت قاچاق را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

قاچاق ۴۲ هزار جفت جوراب به ارزش ۹ میلیارد

علیرضا لطفی مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان گفت: پرونده قاچاق ۴۲ هزار جفت جوراب به ارزش ۹ میلیارد و ۱۶۶ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بروجرد رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان افزود: شعبه پس از بررسی مستندات موجود و ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متخلف را به پرداخت ۹ میلیارد و ۱۶۶ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالا محکوم کرد.

به گفته لطفی، شعبه همچنین هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای خودرو حامل کالای قاچاق به جریمه اضافه و در مجموع متخلف را به پرداخت ۱۶ میلیارد و ۶۶۶ میلیون جریمه نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان افزود: مأموران نیروی انتظامی شهرستان بروجرد محموله قاچاق را از یک خودرو کشف و پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.