شهرکرد_رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری از اجرای اولین سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ از تاریخ ۱۲ آبان ماه خبر داد و گفت: این سرشماری در مدت ۴۵ روز اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا منتظری پیش از ظهر امروز یکشنبه در اولین جلسه هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: فرمان این سرشماری در شهریورماه صادر شد.

وی با اشاره به اهمیت سرشماری کشاورزی تصریح کرد: این سرشماری بعد از سرشماری نفوس و مسکن مهم‌ترین سرشماری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سرشماری کشاورزی، بازبینی، احصاء و شناسایی در امور مختلف کشاورزی است و تاکنون پنج سرشماری در کشور انجام شده است.

منتظری بیان داشت: ایران در آسیا پیشتاز در سرشماری است و این موضوع مؤلفه مهم و بلا انکار در توسعه است، چراکه اگر آمار و اطلاعات صحیح نداشته باشیم می‌تواند موارد مختلف را تحت تأثیر قرار دهد.

وی تاکید کرد: فرهنگ و گفتمان سرشماری باید از طریق رسانه‌ها گسترش یابد، چراکه این مسئله مربوط به استان است و اگر نتوانیم آمار مبتنی‌بر واقعیت داشته باشیم کل مبحث مربوط به اقتصاد و… تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: به نظر می‌رسد زمان سرشماری زمان مناسبی برای این استان نباشد چوناز ۱۲ آبان آغاز و به مدت ۴۵ روز ادامه دارد و یکی از چالش‌های مهم کوچ عشایر به استان خوزستان است که موضوع سرشماری را با مشکل مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: این مشکل با تهران مطرح شده است، اما چون دستور صادر شده باید در راستای اجرای آن اقدام کنیم.