بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: کشتی حامل ۲۶ هزارتن گندم روسی در بندر بوشهر پهلو می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین صبح یکشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر اظهار کرد: به منظور رونق تجاری در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و و هماهنگی‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی از ورود کشتی‌های گندم و برنج به بندر بوشهر در آینده نزدیک خبر داد و اضافه کرد: ابتدا کشتی حامل گندم و سپس کشتی حامل برنج در بندر بوشهر پهلو می‌گیرد و تخلیه بار انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: کشتی حامل ۲۶ هزار تن گندم روسی به زودی در بندر بوشهر پهلو می‌گیردو باید همه دستگاه‌ها پای کار باشند تا تخلیه و ذخیره‌سازی به سرعت انجام شود.

لزوم حمل بار در شب

وی با تاکید بر آماده بودن انبارهای اداره کل غله و خدمات بازرگانی برای ذخیره سازی و نگهداری گندم وارداتی افزود: بیشترین میزان حمل باید در طول شب صورت گیرد تا در مدت یک هفته‌ای تخلیه کشتی، کمترین مشکل ترافیکی برای شهروندان ایجاد شود.

باستین افزود: این اقدامات با هدف رونق افزایی بندر، استفاده از ظرفیت‌های ذخیره سازی موجود و در نهایت تبدیل بوشهر به عنوان یکی از مراکز اصلی تأمین و پخش کالاهای اساسی در استان‌های کشور شود.

وی گفت: با بهره برداری از جاده جدید جزیره نگین که به زودی انجام می‌شود، بخش عمده ای از بار ترافیکی کامیون‌های حامل کالاهای وارداتی و صادراتی و ترانزیتی، از سطح شهر بوشهر کاسته می‌شود که مسلماً رضایت شهروندان را در پی خواهد داشت.