سنندج-مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: نخستین رمان ۲زبانه کودک و نوجوان با عنوان «این کتاب را با لهجه بخوانید» در سنندج رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا گوهری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان با تبریک هفته کودک که از چهاردهم تا بیستم مهرماه است، اظهار کرد: کانون پرورش فکری کانون خانه امید کودکان است که با اجرای برنامه‌های بانشاط برای کودکان و نوجوانان فعالیت دارد.

وی از وجود ۲۱ مرکز ثابت و چهار مرکز سیار کانون پرورش فکری در استان خبر داد و گفت: خودروهای سیار در مریوان، قروه، بانه و سقز مستقر هستند و تلاش می‌کنند تا به کودکان و نوجوانان شهر و روستاها ارائه خدمت کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان از وجود ۲ مرکز خاص به عنوان مراکز فراگیر برای کودکان با نیازهای ویژه استان خبر داد و گفت: در کل استان با کودکان سندرم داون قرارداد بسته‌ایم تا در هفته یک الی دو روز از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری بهره‌مند شوند.

گوهری بیان کرد: ۱۶ هزار و ۲۵۰ نفر در سامانه کانون پرورش فکری استان ثبت نام شده‌اند.

ثبت ۲۰۷ هزار جلد کتاب در کانون پرورش فکری کودکان

وی از وجود ۲۰۷ هزار جلد کتاب ثبت شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خبر داد و گفت: ۷۵ هزار جلد کتاب در استان امانت داده شده است.

وی بیان کرد: اولین فروشگاه کانون با عرضه کتاب و لوازم التحریر با برند ایرانی را در سنندج افتتاح کردیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، راه‌اندازی کارگاه سفال و شیشه را از دیگر اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان دانست و گفت: نمایشگاه دست سازه‌های کودکان عضو کانون در این مرکز برپا شده که تا پاییان هفته کودک در معرض دید علاقمندان است.

گوهری اجرای جشن خانوادگی پرواز بادبادک‌ها، اجرای برنامه پیک امید در مناطق مختلف استان و روستاها، نیز از دیگر بزنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: نخستین رمان ۲ زبانه مختص کودک و نوجوان با عنوان «این کتاب را با لهجه بخوانید» با زبان‌های کردی و فارسی توسط جبار شافعی‌زاده نویسنده کامیارانی تألیف شده و در سنندج رونمایی خواهد شد.

وی از برگزاری کارگاه‌های انیمیشن‌سازی خبر داد و اضافه کرد: یازده کلاس درس توسط کانون پرورش فکری کودکان استان تجهیز می‌شود و کتابخانه اتوبوسی ننله، کتابخانه نایسر نیز تجهیز شده‌اند.

راه‌اندازی اولین رصدخانه ویژه کودک و نوجوان در سنندج

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان یادآور شد: همچنین قرار است اولین رصدخانه ویژه کودک و نوجوان را امسال در پارک شهدای ۲۸ دی آبیدر سنندج احداث خواهیم کرد.

گوهری اذعان کرد: تلاش این است تا مراکز کانون پرورش فکری سطح استان به وسایل بازی کودکان تجهیز شود.

وی توجه به کانون پرورش فکری و تخصیص اعتبار به این مرکز را خواستار شد و گفت: لازم است برای کودکان اعتبار لازم انجام شود.

گفتنی است؛ شعار امسال هفته کودک «برای کودکان، برای آینده» است.