عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان باید طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی حداد عادل در مراسم استقبال از نو دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه اول مهر امسال پنجاه و نهمین سال معلمی خود را آغاز کردم، گفت: فرق میان معلمی و شغل‌های دیگر این است که شما عزیزان با جان، خرد، روح و دل سر و کار دارید.

وی با بیان اینکه موضوع شغل شما جان و دل انسان است و خدا به خلقت آن افتخار می‌کند افزود: به شغل خود افتخار کنید و به آن عشق ورزید چراکه معلم مانند نقش روح در تن است.

حداد عادل با بیان اینکه بهترین خدمت این است که شما دانشجو معلمان همت کنید و در این دوره ۴ ساله خود را برای یک دوره معلمی طولانی آماده کنید ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان باید طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی توسعه پیدا کند.

وی اظهار کرد: اگر در این دانشگاه نقص داشته باشیم، دانشگاه‌های دیگر هرگز موفق و مؤثر نخواهند بود.

وی با بیان اینکه معلمی تجربه زیسته من است واز شریف‌ترین مشاغل است؛ گفت: معلمی جایگاه والایی در بین مشاغل دارد زیرا در این شغل معلمان با روح و روان دانش‌آموزان در ارتباط هستند. از این رو اهمیت این شغل برجسته‌تر می‌شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بهترین مسیر انتخاب معلم از مسیر دانشگاه فرهنگیان می‌گذرد. بنابراین با انتخاب و گزینش خوب و درست معلمان، نظام تعلیم و تربیت را ارتقا می‌دهیم.

حداد عادل خطاب به نومعلمان و اساتید گفت: این دوران، بهترین دوران خدمت است به شرطی که همت کنید و خود را برای یک دوران طولانی خدمت صادقانه آماده کنید.

وی افزود: بر اساس فرمایش رهبری، دانشگاه فرهنگیان باید توسعه پیدا کند. از این رو دانشگاه فرهنگیان در ردیف و اندازه باقی دانشگاه‌ها نیست زیرا موفقیت این دانشگاه موفقیت دانشگاه‌های دیگر را پایه‌ریزی و امکان‌پذیر می‌کند.

به گفته حداد عادل؛ معلم باید هر ارزشی که برای خود و جامعه آرزو می‌کند را در وجود دانش‌آموز نهادینه کند.

وی تأکید کرد بهترین مکان برای رفع عیوب جامعه از مدرسه می‌گذرد، یعنی تربیت و آموزش در بهسازی فضای جامعه نقش مؤثری دارد.

حداد عادل ادامه داد: ساختن شخصیت محکم در مدرسه؛ ایران محکم و قوی را می‌سازد.

وی تأکید کرد که بهترین مجریان سند تحول بنیادین، معلمان هستند.

حدادعادل خاطر نشان کرد: میان این دو کلمه تفاوت زیادی وجود دارد زیرا هر معلمی باید عالم باشد ولی مشخص نیست هر عالمی، معلم باشد. این موضوع نشان می‌دهد معلمی از بالاترین صفات انسانی است.