یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، شعر طنز را رسانه‌ای اثر گذار در جامعه توصیف کرد.

احسان عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از دیر باز استان یزد، استانی شاعر خیز بوده و نمود آن در انجمن‌های شعر و ادب و جلسات مستمرآن پیدا است.

وی مردم یزد را شعر دوست دانست و گفت: نسل جدید شاعران در یزد آینده‌ای درخشان دارند.

عابدی به دوره‌های آموزشی «آسمان خیال» اشاره کرد و افزود: در شهرستان‌ها هم حضوراساتید را مهیا کردیم تا علاقه‌مندان از حضوراساتید شعر استفاده کنند.

وی با اشاره به جشنواره شعر طنز دادخند ادامه داد: شعر طنز واقعیت‌های تلخ را به زبان ملایم و شیرین بیان می‌کند و رسانه و بستری اثر گذاردر جامعه است.

عابدی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی واقعیت‌های تلخ جامعه هستند و هنگامیکه به زبان طنز به جامعه عرضه شوند اثر گذاری بیشتری دارد هرچند بیان آسیب‌ها سخت است ونمی‌شود بی پرده به آن پرداخت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان براهمیت استفاده از این ابزار برای ارتقای دانش مردم در حوزه قضا تاکید کرد و گفت: این جشنواره یک ابتکار شجاعانه و جسورانه است، که در آن تلاش شده علاوه بر نقد دستگاه قضامردم را نسبت به حقوق و تکالیف خود آگاهترکند.

عابدی همچنین به بزرگداشت استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد اشاره کرد و گفت: آیین بزرگداشت استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد در روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه سالجاری در حسینیه بزرگ روستای نصرآباد شهرستان تفت و با حضور تعدادی از شاعران طنز پرداز مطرح کشوری، استانی و عموم مردم استان یزد برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: این نویسنده و شاعر طناز در تمام طول زندگی با نوشتن کتاب و انجام فعالیت‌های ادبی و فرهنگی مختلف به روشن نگهداشتن چراغ ادبیات طنز در ایران کمک بسیاری کرد.