بندرعباس-مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان، با اشاره به چند اقلیمی بودن استان، ظرفیت‌های بکر و زیبای روستاهای هرمزگان را در زمره جاذبه‌های گردشگری و دیدنی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نرگس غلام پور به مناسبت ۱۵ مهرماه روز ملی روستا اظهار کرد: روز ملی روستا و عشایر فرصتی است تا توجه بیشتری به ظرفیت‌های بالفعل و پتانسیل‌های بالقوه در جای جای این خطه داشته باشیم و از روستاییان زحمت کش و شوراهای اسلامی و دهیاران پرتلاش قدردانی کنیم.

وی با اشاره به حمایت دفتر امور روستایی از اجرای طرح‌های نوین در روستاها، افزود: از دهیارانی که در سال ۱۴۰۲ با اقدامات خلاقانه و اجرای طرح‌های درآمدزا از این تسهیلات در راستای ایجاد ظرفیت‌های درآمدی جدید برای روستا و ارائه خدمات بهتر به مردم روستاها بهره گرفتند، تشکر کرده و امیدوارم در سال‌جاری نیز این روند و استقبال ادامه داشته باشد.

وی گفت: هرمزگان استانی چند اقلیمی است که برای دیدن زیبایی‌هایش باید به سراغ روستاهایش رفت، در جغرافیای این استان هم بافت جنگلی و کشاورزی وجود دارد هم بافت کویری و کوه‌های مریخی را می‌توان در کنار جذابیت‌های دریا و سواحل گرم پهناور مشاهده کرد و از کوهستان و آب و هوای خنک برخی روستاها نیز لذت برد.

نرگس غلامپور از اجرای طرح‌های"روستا ساز"، "روستای زیبای من" و "نمایشگاه توانمندی‌های روستایی" نام برد و یادآور شد: برای استفاده از پتانسیل چند اقلیمی خاص در راستای شکوفایی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روستاها استفاده کرده و در چند سال اخیر تلاش کردیم راهبری لازم را با اجرای این طرح‌ها در بیشتر روستاها انجام دهیم که با مشارکت مردم امسال نیز در دستورکار قرار دارد.