فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش گفت: به دنبال  توسعه  یادمان‌های آجا در حوزه ابنیه و ساختمان، امور فرهنگی، نمایشگاهی و  نیروی انسانی هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ خلبان ستاد یوسف قربانی فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش از یادمان‌های راهیان نور و مناطق عملیاتی ارتش در جنوب بازدید کردند.

وی در این بازدید چند روزه از مناطق عملیاتی جنوب از کلیه یادمان‌های ارتش از جمله یادمان دهلاویه، چذابه، رمضان، پادگان حمید، پادگان دژ خرمشهر و قرارگاه میشداغ و سایر ظرفیت‌های راهیان نور ارتش بازدید و نقاط قوت و ضعف و تهدیدها و فرصت‌ها را بررسی و تصمیماتی برای توسعه امور راهیان نور ارتش اتخاذ کرد.

فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش در این بازدید بر تقویت زیرساخت‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی ارتش جهت آمادگی برای پذیرایی از کاروان‌های راهیان‌نور تأکید و عنوان کرد: در زمینه توسعه یادمان‌های آجا در حوزه ابنیه و ساختمان، امور فرهنگی، نمایشگاهی و نیروی انسانی باید اهتمام بیشتری توسط ارتش صورت گیرد.

وی ادامه داد: راهیان نور یکی از راه‌های فراوری گنج موجود در جنگ تحمیلی است که به فرمایش فرماندهی معظم کل قوا باید تا سالیان سال ملت ما را تغذیه کند.

امیر قربانی با بیان اینکه ذائقه نسل امروز (جوانان، دانش آموزان و دانشجویان) باید در حوزه راهیان‌نور مد نظر قرار بگیرد، تصریح کرد: از طریق راهیان نور می‌توانیم به ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت و اشاعه فرهنگ جبهه و جهاد بین مردم و نسل جوان کمک کنیم.

وی افزود: ارتش ظرفیت‌های بسیار بکر و خوبی برای ارائه به کاروان‌های راهیان‌نور دارد و خوزستان به عنوان پایتخت دفاع مقدس باید بهترین شرایط را برای این رویداد مهم و ارزشی تدارک ببیند به گونه‌ای که نسل نوجوان و جوان زائر ما رغبت پیدا کنند و هر ساله راهی این سرزمین مقدس شوند.

فرمانده قرارگاه راهیان‌نور ارتش در پایان خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک باید اقدامات گسترده‌ای در حوزه افزایش تعداد یادمان‌های نزاجا و گسترش اقداماتی در حوزه خدمت رسانی به زائرین و کاروان‌های راهیان نور در یادمان‌های منطقه جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور از جمله یادمان تمرچین، پادگان ابوذر و یادمان شهید شیرودی توسط ارتش صورت گیرد و مدیریت حفظ آیار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نزاجا برنامه‌های مناسبی را با همکاری وزارت‌خانه‌های معین در این زمینه تدارک خواهد دید.