اتحادیه عمومی نویسندگان و ادیبان عرب در بیانیه‌ای رسمی، از تمامی اتحادیه‌های فرهنگی و ادبی کشورهای عربی دعوت کرد با توجه به حوادث منطقه، نشستی فوری برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اتحادیه عمومی نویسندگان و ادیبان عرب در بیانیه‌ای رسمی، از تمامی اتحادیه‌های فرهنگی و ادبی کشورهای عربی دعوت کرد با توجه به حوادث منطقه، به مناسبت سالگرد «طوفان الاقصی» و انتفاضه مردم فلسطین، نشستی فوری برگزار کنند.

این اتحادیه تأکید کرده که در شرایط کنونی، حمایت از مقاومت، تنها موضع مشروع برای ملت‌های عربی است و هرگونه بی‌توجهی به این امر، به معنای حمایت غیرمستقیم از سیاست‌های توسعه‌طلبانه رژیمی است که جنایات جنگی و اقدامات سرکوبگرانه‌اش، تمام منطقه را تحت تأثیر قرار داده است.

بیانیه اتحادیه، بر لزوم مقابله با پروژه‌های فرهنگی و رسانه‌ای عادی‌سازی روابط با اسرائیل تأکید کرده و از تمامی نهادهای مدنی، اتحادیه‌های فرهنگی، و رسانه‌های عربی خواسته تا تلاش‌های مشترکی برای افزایش آگاهی عمومی و تحریم هر نوع همکاری با این رژیم انجام دهند.

در بخش دیگری از بیانیه، سیاست ترور هدفمند رهبران فرهنگی و اجتماعی از جمله ترور سید حسن نصرالله به شدت محکوم شده و این اقدامات، تهدیدی جدی برای امنیت فرهنگی و سیاسی منطقه معرفی شده است.

اتحادیه نویسندگان عرب با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دیپلماسی فرهنگی، تلاش می‌کند تا مواضع مشترکی برای حمایت از حقوق کشورهای عضو و مقابله با نفوذهای فرهنگی شکل دهد.

نهادهای ادبی ایران نیز می‌توانند با فعالیت مؤثرتر در این حوزه و ایجاد همگرایی بین ناشران و فعالان فرهنگی، نقش حمایتی خود را ایفا کنند.