عضو گروه نویسندگان گزارش‌های هیأت بین‌الدولی تغییر اقلیم گفت: پدیده طبیعی گلخانه‌ای در جو زمین باعث گرمای زمین می‌شود و گرمایش زمین هم نقش مهمی در تغییرات اقلیمی ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رحیمی عضو گروه نویسندگان گزارش‌های هیأت بین‌الدولی تغییر اقلیم و عضو هیأت علمی دانشگاه سمنان در نشست خبری تغییر اقلیم و ایران آینده گفت: همه مردم شاهد تغییرات زیادی در مناطق مختلف کره زمین هستند و به نوبه‌ی خودش این تغییرات آسیب‌های زیادی برجای می‌گذارد. بسیاری از دانشمندان این اتفاق نظر را دارند که سازمان‌های علمی بین‌المللی مبنی بر افزایش استفاده از سوخت‌های فسیلی، افزایش انتشار CO2 و گرمایش زمین به دنبال انقلاب صنعتی به عنوان دلیل انسان ساز تغییر اقلیم جهانی هستند.

وی افزود: اگر بتوانیم از سوخت‌های فسیلی کمتر استفاده کنیم و سوخت‌های پاک را جایگزین آن کنیم می‌توانیم در بهبود کره زمین امیدوار باشیم.

رحیمی اظهار کرد: عوامل تغییر اقلیم، عوامل طبیعی و عوامل انسانی است که عوامل طبیعی عبارت است از لکه‌های خورشیدی، نوسانات طبیعی، نجومی و اقلیمی و فعالیت‌های آتشفشانی و عوامل انسانی بر اساس ارزیابی هیأت بین‌الدول تغییر اقلیم در ۶ گزارش جامع از ۱۹۸۸ تا ۲۰۲۳ با احتمال ۹۹ درصد فعالیت‌های آسیب رسان انسانی به ویژه استفاده بلند مدت سوخت‌های فسیلی باعث تغییر اقلیم جهانی شده است می‌شود.

وی در پایان با اشاره به این نکته گفت: پدیده طبیعی گلخانه‌ای در جو زمین باعث گرمای زمین می‌شود و گرمایش زمین هم نقش مهمی در تغییرات اقلیمی ایفا می‌کند.