جانشین فرمانده کل انتظامی از تقویت توان نیروی انتظامی در مقابله با مجرمان و تأمین امنیت جامعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: از خداوند متعال درخواست می‌کنیم به ملت مسلمان و مستضعفان جهان اسلام توفیق عنایت کند تا ریشه استکبار و رژیم صهیونیستی کودک‌کش را برکنند.

وی افزود: همچنین از خداوند می‌خواهیم به حرمت شهید بزرگ سید حسن نصرالله و سایر شهدای انقلاب اسلامی، بستری برای ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم کند و امنیت را در جهان، به‌ویژه در غرب آسیا و برای مظلومان فلسطین برقرار سازد.

سردار رضایی تأکید کرد: این اقدامات درسی عبرت‌آموز برای شیطان بزرگ و حامیان آن خواهد بود.

وی اظهار داشت: امروز، همزمان با گرامیداشت نیروی انتظامی، شاهد تقویت آمادگی و توان نیروهای امنیتی کشور در مقابله با مجرمان هستیم. رده‌های مختلف انتظامی از جمله پلیس آگاهی، پلیس امنیت اقتصادی، پلیس پیشگیری و بخش‌های مرتبط با ترافیک شهری و مرزی در این مسیر مؤثر خواهند بود.

وی با اشاره به اهمیت حقوق شهروندی گفت: این تقویت در راستای احقاق حقوق شهروندی است و با برخورد به موقع با متخلفان، امنیت و آرامش جامعه تأمین می‌شود.

سردار رضایی همچنین از دستگاه‌های انقلابی خواست در چارچوب قوانین، تدابیر لازم را برای بازدارندگی بیشتر مجرمان اتخاذ کنند و از نمایندگان مجلس درخواست کرد قوانین جزایی را برای افزایش بازدارندگی و رعایت بیشتر حقوق شهروندی بازنگری کنند.

وی افزود: نتایج نظرسنجی‌ها نشان داده که اگر قوانین محکم‌تر و هزینه جرم متناسب با آن باشد، جامعه به آرامش بیشتری خواهد رسید.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در پایان از اضافه شدن ۱۰۰۰ دستگاه وسیله نقلیه به ناوگان نیروی انتظامی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم، روزهای بهتری برای امنیت و آرامش جامعه فراهم شود.