اهواز - مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۰ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند، افزود: سال گذشته ۴۵۰ میلیارد ریال کمک مردمی در جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال شیبه پیش از ظهر امروز یکشنبه در مراسم زنگ «شور عاطفه ها» که با حضور حبیبی مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر مسؤلین خوزستان و با هدف کمک به دانش آموزان نیازمند در مدارس استان نواخته شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مرحله نخست شور عاطفه‌ها با شعار «آینده‌ساز باشیم»، در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور آغاز شده بود، مرحله دوم شور عاطفه‌ها و مراسم زنگ عاطفه‌ها نیز مهرماه به صورت نمادین در مدرسه شاهد فردوس اهواز برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: این جشن ملی هر ساله همزمان با سراسر کشور با همکاری آموزش و پرورش، پایگاه‌های بسیج، صدا و سیما، سازمان دانش‌آموزی، مراکز نیکوکاری و همچنین مشارکت و همدلی آحاد مختلف مردم نیکوکار در استان خوزستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۰ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان قرار دارند، افزود: سال گذشته ۴۵۰ میلیارد ریال کمک مردمی در جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری شد.

شیبه افزود: در نظر داریم با مشارکت آموزش و پرورش طرح سفیران نیکوکاری را در مدارس خوزستان اجرا کنیم. در این طرح به عنوان سفیر کار خیر و نیکوکاری دیگران را جهت کمک به نیازمندان به ویژه در مناسب‌های ملی مثل جشن عاطفه‌ها تشویق می‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان هدف از برگزاری پویش را ترویج و توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری به‌ویژه در بین دانش آموزان و تأمین بخشی از نیازهای تحصیلی دانش آموزان نیازمند خواند و گفت: اصحاب رسانه در آگاه کردن مردم و تشویق آن‌ها به مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

وی عنوان کرد: به منظور تأمین و تهیه بسته‌های فرهنگی و آموزشی، کمک هزینه تحصیلی، نوشت‌افزار، کیف، کفش و لباس برای این دانش‌آموزان، از همه نیکوکاران حقیقی و حقوقی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی دعوت می‌شود در این پویش ملی مشارکت و کمیته امداد را برای ارائه خدمت با کیفیت به دانش‌آموزان نیازمند یاری کنند.

شیبه گفت: نیکوکاران می‌توانند برای مشارکت در شور نیکوکاری، کمک‌های غیرنقدی خود را به ادارات کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های شور عاطفه‌ها در سراسر استان خوزستان تحویل دهند و همچنین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق کد دستوری #۰۶۱*۸۸۷۷* و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۰۵۷۵ به نام کمیته امداد پرداخت کنند.