رئیس سازمان فضایی ایران گفت: برای افزایش شتاب توسعه صنعت فضایی در کشور، حمایت و ورود بخش خصوصی توانمند به کل زنجیره صنعت فضایی امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فضایی ایران، به مناسبت هفته جهانی فضا رویداد ماهواره‌ در یک نگاه در دانشگاه صنعتی شریف با حضور رئیس سازمان فضایی ایران، رئیس دانشگاه شریف، رئیس دانشکده هوافضا و دانشجویان علاقمند به حوزه فضایی برگزار شد.

در این نشست، دکتر حسن سالاریه، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران ضمن استقبال از برگزاری نشست‌های دانشجویی، برنامه فضایی ایران را در یک دهه اخیر مرور و برنامه های آتی را در حوزه طراحی و ساخت ماهواره‌ها تشریح کرد.

رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر ضرورت داشتن برنامه‌ای هدفمند برای نخبگان، آینده صنعت فضایی ایران را درخشان دانست و گفت: دانشگاه مرکز تربیت و پرورش نیروی متخصص است که رکن اساسی توسعه صنعت فضایی همین نیروی جوان، باانگیزه و متخصص است که برای ورود آن‌ها به صنعت فضایی باید برنامه‌ای هدفمند و منسجم داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت توسعه و توانمند شدن بخش خصوصی خاطر نشان کرد: برای افزایش شتاب توسعه صنعت فضایی در کشور، حمایت و ورود بخش خصوصی توانمند به کل زنجیره صنعت فضایی امری ضروری است و بدون شک بدون تحقق این مساله، اهداف مد نظر برای رشد و بالندگی بیش از پیش حوزه فضایی میسر نخواهد بود.

سالاریه ادامه داد: هم اکنون در مرحله گذار از فاز تحقیقاتی به فاز صنعتی هستیم و بستر و میدان فعالیت جدیدی برای نیروی جوان و متخصص در حال شکل‌گیری است.