اردبیل- رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: پرداختن به حوزه علم و فناوری تنها راه اقتدار در مقابل دشمنان است که باید ما در این راستا تعهد خود را عملی سازیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسام رسولی ظهر یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه معاون آموزشی جهاد دانشکاهی اردبیل ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت شهید مقاومت، حجت الاسلام «سید حسن نصرالله»، وی را اسوه مقاومت و مجاهدت دانست و اظهار کرد: در حمله اخیر موشکی سپاه، صلابت و اقتداری که نظام جمهوری اسلامی از خود نشان داد، هیچ کشوری نتوانستند حتی در حد حرف هم اقدامی بر علیه آمریکا و اسرائیل بکنند.

وی افزود: می‌توان گفت این عظمت و اقتدار در نتیجه از جان گذشتگی شهدا و پیشرفت‌های علمی و فناوری و انسان‌هایی است که با جانشان از این میهن دفاع می‌کنند.

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل بیان کرد: جمهوری اسلامی به جهان اسلام عزت بخشیده نه تنها جهان اسلام بلکه تمام ملت‌هایی که زیر استعمار هستند از اقدامات جمهوری اسلامی خرسند هستند.

رسولی ادامه داد: برگزاری نماز جمعه با اقتدار تهران توسط مقام معظم رهبری، مانند تیر خلاصی بر قلب دشمن و فرماندهان تروریستی ضد مقاومت بود و خیل عظیم جنگ روانی باعث شد احساس ترس آن‌ها از نظام مقدس جمهوری اسلامی دوچندان شود و این امر شاید فراتر از آن موشک‌ها، آتش بر جان اسرائیل زد و موجب تنبیه صهیونیست شد.

وی زندگی عزت‌مندانه زیر سایه پرچم اسلام را بزرگترین نعمت الهی دانست و خاطرنشان کرد: در این عصر و زمان قطعاً مدیون خون شهدا و رهبری صالح و حکیمانه‌ای هستیم که مقتدرانه در مقابل دشمنان و بیگانگان ایستاده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل مبارزه با ظلم و بی عدالتی را رسالت تمام انسان‌های آزاده عنوان کرد و افزود: این رسالت بر گردن تمامی انسان‌ها است که اگر در گوشه‌ای از جهان بر کسی یا بر ملتی ظلم و ناعدالتی را می‌بینند، نباید سکوت کنند و رسالتشان این است که دفاع و مقابله کنند و یکی از بالاترین ارزش‌های انسانی این است که وقتی نظاره‌گر اینگونه حق کشی‌ها و زورگویی‌ها هستند نباید آن را بپذیرند.

گردش نخبگان برای پویایی سازمان و محیط علمی ضروری است

رسولی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تنها راه اقتدار در مقابل دشمنان پرداختن به حوزه علم و فناوری است و رسالت ما در این راستا سنگین بوده و باید تعهد خود را عملی سازیم.

وی با اعلام اینکه هر واحد و سازمان و محیط علمی برای رشد و پویایی نیازمند تغییر و تحول و گردش نخبگان است، تصریح کرد: برای اینکه سازمان پویایی لازم را داشته باشد چرخش نخبگان باید اتفاق بیافتد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان اردبیل با تاکید بر اینکه از نظر منزلت و جایگاه هیچ کسی برتری نسبت به دیگری ندارد، بیان کرد: باید آگاه باشیم که عناوین و پست‌ها ما را فریب ندهد اگر این اتفاق بیافتد نشان از آن دارد که نتوانسته‌ایم خودمان را ساخته و پرداخته کنیم، این میزها فرصتی نه برای دستاویزی برای دنیاپرستی بلکه برای خدمت به مردم و جلب رضایت الهی است.

رسولی ادامه داد: ما باید قدردان استعدادها و توانمندی‌های همکاران بوده و فرهنگ قدردانی را نسبت به زحمات همکاران به جای بیاوریم و من به نوبه خودم قدردان زحمات و تلاش‌های همکارانم هستم و امید است نسبت به گذشته با تحولات و برنامه‌های نوآورانه بیشتری پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه جهاد دانشگاهی تبدیل علم به خدمت و ثروت است و ما باید بدانیم نقشمان را در عمل به این شعار و اینکه چه زیر ساخت‌ها، نرم افزار و سخت افزارهایی برای اجرایی شدن آن لازم است را شناسایی کرده و رسالت و نقش اصلی خود را در بین مراکز علمی آموزشی و پژوهشی در توسعه دانش بنیان نشان دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: رشد متوازن در همه بخش‌ها و معاونت‌های واحد برای ما حائز اهمیت است و باید در تولید دانش و علم و تبدیل آن به خدمت و ثروت تلاش کنیم از این طریق در حل چالش‌ها و مشکلات استان مؤثر واقع شویم.