مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ و دهیاری های کشور از اصلاح آیین نامه و دستورالعمل حقوق و دستمزد دهیاران پس از ۱۲ سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی رضازاده ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر استان مرکزی اظهار کرد: ۲۷ درصد جمعیت کشور در حوزه روستایی است و زیرساخت اصلی کشور در حوزه اقتصاد از بستر روستاها سرچشمه می‌گیرد که از این رو نیاز است رفع مسائل و مشکلات حوزه روستایی در اولویت اقدامات قرار گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، کیفیت زندگی شهری را در گرو توسعه روستایی عنوان کرد و افزود: امنیت شغلی دهیاران به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد که به موجب آن نیروهای دهیاری از بحث قانون کار خارج خواهد شد و همانند شهرداری‌ها در قالب قراردادها، نظام مدیریت منابع انسانی مختص به خود را خواهند داشت که بسیاری از مشکلات دهیاران رفع خواهد شد.

رضازاده از اجرای آئین نامه و دستورالعمل حقوق و دستمزد دهیاران پس از ۱۲ سال خبر داد و افزود: این طرح در برنامه هفتم توسعه نظام مدیریت منابع انسانی دهیاری‌ها و اصلاح آن انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: پس از گذشت ۱۰ سال، پنج هزار نیروی انسانی در دهیاری‌های کشور جذب شد که از این تعداد سهم استان مرکزی ۲۸۲ نفر است که با درایت و پیگیری‌های مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، در استان مرکزی به عنوان اولین استان کشور آئین نامه و اجرای آزمون بکارگیری برگزار شد.

رضازاده از اجرای طرح بیمه حامی دهیار برای نخستین بار در کشور به صورت هماهنگ و یکپارچه خبر داد و افزود: به موجب این طرح، دهیاران در تمام رشته‌های درمانی با بیشترین پوشش سطح خدمات تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی از اجرای طرح تسهیلات ۸ درصد جوانی جمعیت خبر داد و گفت: تسهیلات ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی برای دهیارانی که دارای سه فرزند، دهیاران دارای ۲ دوره مسؤولیت در راستای اجرای طرح درآمدزایی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور افزود: به موجب این طرح ۲ بانک کشاورزی و پست بانک به ترتیب با سود ۶ درصد و ۸ درصد با پرداخت پنج ساله و یکسال تنفس وظیفه پرداخت تسهیلات به دهیاران واجد تومانی را دارند.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به دهیارانی که برای خرید ماشین آلات در راستای درآمدزایی اقدام کرده‌اند، خبر داد.