معاون راهبردی رئیس‌جمهور گفت: ما باید مجری پاسخ‌هایی باشیم که مردم با درک عمیق مسئله به آن رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جواد ظریف، در مراسم اعطای اولین جایزه نوآوری اجتماعی ایران که در تالار وحدت برگزار شد اظهارداشت: ما باید مجری پاسخ‌هایی باشیم که مردم با درک عمیق مسئله به آن رسیده‌اند.

وی ادامه داد: شجاعت می‌خواهد که بپذیریم همه راه‌حل‌ها در مغز ما نبوده راه‌حل‌ها در مغز ۸۵ میلیون ایرانی آزاده، فهمیده و سرافراز است، ایرانی‌هایی که برای ما افتخار آفریدند و با فرهنگ ایثار، شهادت، نوآوری و خلاقیت در برابر همه سختی‌ها، ناملایمات و اشتباهات ما سرافرازانه ایستادند و افتخار آفریدند.

شروع گفتگو با شنیدن

معاون راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه جایزه نوآوری اجتماعی (جانا) را به‌عنوان یک زمینه‌ای برای گفتگو میان دولت و بخش خصوصی یا زیست‌بوم اجتماعی یا جامعه مدنی و نخبگان می‌دانیم، تصریح کرد: گفتگو با شنیدن شروع می‌شود. وقت آن رسیده که ما بشنویم به جای اینکه همواره بگوییم.

ظریف افزود: امروز با افتخار اعلام می‌کنم که ما آماده‌ایم، آماده شنیدن و فهمیدن هستیم چرا که سعی داریم در مسیر وفاق ملی در کنار جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه راه‌های سنتی حل مسئله ما را به جایی نخواهند برد، گفت: باید مسئله را از نو تعریف کرده و برای هر مسئله‌ای اجازه دهیم ذی‌نفعان یعنی جامعه مدنی، زنان، جوانان و فعالان اجتماعی که به خیر عمومی فکر می‌کنند راه‌حل را پیدا کنند و ما تنها تسهیل‌گر نظر آنها باشیم و روش حل مساله را بیاموزیم.

ظریف در پایان تصریح کرد: ما در مسیر نو و هماهنگی که رئیس جمهور گفته‌اند به عنوان وفاق ملی، شنونده‌ایم و در خدمت جامعه و زیست‌بوم‌ها طوری باید عمل کنیم که همان‌طور که شرکت‌های نوآور اقتصادی می‌توانند از دولت کمک بگیرند، نوآوران اجتماعی را نیز کمک کنیم یا اگر کمک نمی‌کنیم مانع آنها نباشیم.

برگزیدگان اولین دوره «جانا» تجلیل شدند

نخستین دوره جایزه دوسالانه نوآوری اجتماعی (جانا) با معرفی و تجلیل از ۱۰ برگزیده از میان ۸۴۱ طرح رسیده به دبیرخانه، به کار خود پایان داد.

این جایزه «طرح‌های نوآورانه پیاده سازی شده» و «فعالیت‌های نوآورانه انجام شده» و اثرگذار حوزه اجتماعی را شناسایی و تجلیل کرده و به دنبال رصد، کشف و قدردانی از طرح‌ها و فعالیت‌های منجر به رفع مسائل اجتماعی است. جانا در پنج محور اصلی شامل کسب‌وکارهای اجتماعی اجتماع‌محور، کسب‌وکارهای اجتماعی موضوع‌محور، محصولات اجتماع‌محور، خدمات جامعه‌محور و طرح‌های برترفعالیت می‌کند.