اردبیل- معاون قضایی قوه قضاییه گفت: دادگاه‌های صلح در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد با هدف ترویج و گسترش صلح راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام صادق رحیمی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در شهرستان‌های استان اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مقاومت «سید حسن نصرالله» اظهار کرد: عملیات «وعده صادق ۲» با نمایش اقتدار ایران نشان داد که هیچ دشمنی توان مقابله با ایران اسلامی را ندارد و رژیم صهیونیستی و حامیان آن با وجود بکارگیری تمام امکانات نتوانستند در مقابل قدرت ایران اقدامی داشته باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تشریح اهمیت کار قضا، قضاوت را منصبی بسیار حساس و مقدس دانست و افزود: بر طبق روایات اسلامی بالاترین انسان، آنهایی هستند که به حق قضاوت می‌کنند و اگر قضاوت با اتکا بر توان علمی به صورت عادلانه صورت گیرد مسلماً اجر و پاداش اخروی خواهد داشت.
معاون رئیس قوه قضائیه در ادامه به ایجاد دادگاه صلح در محاکم قضائی اشاره کرد و ادامه داد: اصل اول قضاوت مبتنی بر صلح و سازش است و هدف از ایجاد دادگاه‌های صلح نیز ترویج و گسترش صلح و سازش در جامعه است.

حجت‌الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: قطعاً هیچ کار خیری ارزشمند تر از ایجاد صلح و سازش مابین مردم نیست.

وی تصریح کرد: برخورد قاطع و جدی با قاچاقچیان مواد مخدر و مشروبات الکلی، مقابله با سرقت و نیز برخورد با هرگونه اخلال در نظم و امنیت و آرامش در جامعه لازم و ضروری است.