قزوین- معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه دادگاه های صلح در سراسر کشور راه اندازی می شوند، گفت: برای تشکیل دادگاه صلح ۲ هزار و ۱۵۰ انتصاب در دادگستری‌ها خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر الفت بعد از ظهر یکشنبه در آئین افتتاح دادگاه‌های صلح مرکز استان قزوین اظهار کرد: دادگاه‌های صلح به دنبال نظم دادن و انضباط بخشی در امور قضائی و کمک به حکم در شورای حل اختلاف هستند.

وی افزود: این امید وجود دارد که با راه اندازی این دادگاه‌ها و استفاده از نیروهای ماهر و با تجربه شاهد تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضائی در شورای حل و اختلاف باشیم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه به زودی دادگاه‌های صلح در سراسر کشور راه اندازی می‌شوند، ادامه داد: ۲ هزار و ۱۵۰ انتصاب جدید در دادگستری‌ها برای تشکیل دادگاه صلح خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: علاوه بر این انتصابات در کنار هر سه شعبه دادگاه صلح در حوزه‌های قضائی یک دادرس علی البدل برای کمک به رؤسای دادگاه‌های صلح مستقر می‌شود.

الفت با بیان اینکه با این اقدام شاهد افزایش سرعت به همراه دقت در پرونده‌های شورای حل اختلاف خواهیم بود، تاکید کرد: برای رفع نیاز دادگاه‌های صلح برنامه ریزی خوبی از سال گذشته برای تربیت نیروی انسانی ماهر صورت گرفته است.

گفتنی است امروز با حضور محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه شعبه از دادگاه‌های صلح مرکز استان در ساختمان شورای حل اختلاف استان قزوین به بهره‌برداری رسید و ۴ شعبه در محاکم خانواده و حقوقی دادگستری شهرستان قزوین و دو شعبه نیز در محاکم کیفری دادگستری کل استان قزوین راه اندازی خواهد شد.