رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه صف ۶۰ هزارنفری کمیسیون پزشکی جانبازان تا پایان سال صفر می‌شود، گفت: همراهی مجلس برای رسیدگی به اهداف بنیاد شهید امری مهم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اوحدی ظهر امروز با حضور در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گزارشی از برنامه‌ها و رویکردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران را در دوره جدید به این کمیسیون ارائه کرد.

وی با تاکید بر بهره مندی از همه ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی، همراهی مجلس برای رسیدگی به اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران را امری مهم و ضروری دانست.

مهمترین رویکرد بنیاد در دوره جدید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

اوحدی مهمترین رویکرد بنیاد در دوره جدید را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و با مطرح کردن این نکته که دفاع مقدس ما دومین جریان مقدس بعد از حادثه کربلا در تاریخ اسلام است و همه آن دلایلی که باعث شد به رغم تبلیغات منفی دشمنان بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال، حادثه کربلا کماکان در رأس امور و نگاه شیعیان باشد، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هم به رغم همه کارشکنی‌ها و تبلیغات منفی دشمن جمهوری اسلامی دارای عزتی است که دنیا شاهد آن است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس، ما را از گردنه‌های حساسی در دوران انقلاب اسلامی عبور داده است و از این پس هم عبور خواهد داد تاکید کرد: کشور ایران تنها کشوری است که ده‌ها رسانه در جهان اتاق‌های فکرشان مشغول طراحی عملیات‌های رسانه‌ای و روانی برای ایجاد مشکل برای آن هستند.

وی به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای کنگره شهدای استان مازندران اشاره و تاکید کرد: رویکرد مقام معظم رهبری همچون همیشه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موید جهت گیری بنیاد است و رهبری معظم انقلاب در دیداری که با اعضای کنگره شهدای استان مازندران داشتند، بر ورود به جوهره این فرهنگ خواص از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر دستگاه‌های کشور تاکید فرمودند.

صف ۶۰ هزارنفری کمیسیون پزشکی جانبازان تا پایان سال صفر می‌شود

اوحدی در حوزه خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران به موضوع درمان جانبازان و والدین شهدا اشاره کرد و با تاکید بر اینکه هرچه زمان می‌گذرد جانبازان عزیز ما و خانواده معظم شهدا پا به سن می‌گذارند مشکلات آنها در حوزه بهداشت و درمان بیشتر می‌شود در همین زمینه اولویت بنیاد در حوزه خدمات را موضوع درمان جامعه ایثارگری عنوان کرد و با اشاره به اینکه یک صف ۶۰ هزار نفره پشت در کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شکل گرفته است تاکید کرد: بنای ما بر این است که با انتقال کمیسیون به استان‌ها ی از زحمت جانبازان عزیز در مراجعه به تهران جلوگیری کنیم. همه تلاش خود را خواهیم کرد و این قول را می‌دهیم تا پایان سال این صف ۶۰ هزار نفره را صفر کنیم و کمیسیون پزشکی این جانبازان عزیز تشکیل شود.

پایش سلامت و سالمندی جامعه ایثارگری با یک برنامه منسجم

وی همچنین با تاکید بر اینکه موضوع درمان در جامعه ایثارگری یک موضوع فرآیندی و پیوسته است از این مسئله خبر داد که پایش سلامت و سالمندی جامعه ایثارگری با یک برنامه منظم و منسجم در بنیاد پیگیری خواهد شد.

مهندس اوحدی خاطرنشان کرد: همان طور که قبلاً خبر دادیم، بیمه دی مکلف شده است ظرف ۴۸ ساعت پس از اعلام هزینه‌های درمان به آن، هزینه‌های درمان به جامعه معزز ایثارگری را پرداخت کند و هم اکنون ۱۱ هزار مرکز درمانی در کشور طرف قرارداد این بیمه هستند. همچنین در تمامی مراکز بنیاد در کشور قرار است میز خدمت بیمه دی برای برقراری ارتباط منسجم‌تر و کامل‌تر با جامعه هدف شروع به کار کند.

اولین تفاهم نامه بین دستگاهی در دولت چهاردهم با موضوع مسکن ایثارگران

در همین زمینه مهندس اوحدی به حوزه مسکن به عنوان یکی دیگری از موضوعات مورد توجه بنیاد اشاره کرد و گفت: اولین تفاهم نامه بین دو عضو کابینه چهاردهم در دولت جدید تفاهم نامه‌ای بود که در رابطه با مسکن جامعه ایثارگری با وزارت مسکن و شهرسازی و خانم دکتر صادق که خود ایشان هم از یادگاران شهدا و فرزند شهید هستند منعقد شد و ما در تلاش هستیم در یک بازه زمانی دو ساله تمامی افراد فاقد مسکن جامعه ایثارگری را که بر اساس قانون جامع خدمات ایثارگری به آنها تعلق نگرفته است ان شاالله مسئله مسکن آنها را حل کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه اشتغال در مواردی که قانون پیش بینی کرده است قانون جامع اجرا خواهد شد در عین حال صندوق اشتغال هم با ۶ هزار میلیارد تومان منابع در خدمت جامعه ایثارگری خواهد بود، برای طرح‌هایی که در این زمینه ارائه شود.