گرگان- رئیس مجمع جهادی کشور از توزیع سالانه ۴۰ هزار بسته لوازم التحریر در مناطق محروم خبر داد و گفت: امسال این رقم به ۴۵ هزار بسته رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوری زاده عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه شمس که یک گروه جهادی است فعالیت خود را از سال ۹۲ آغاز کرده و توانست در سال ۹۵ از سوی سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی مجوز اخذ کند.

وی با اشاره به اینکه این گروه جهادی در هشت محور چون پزشکی و سلامت، اشتغال، کارآفرینی، هدایت تحصیلی، ورزشی، ازدواج، جهیزیه و بحران فعالیت می‌کند، افزود: در این مدت توانستیم در استان‌هایی چون تهران، سنندج، مشهد و گلستان جشن ازدواج برگزار کنیم که طبق آمار اعلام شده تا کنون بیش از ۴۱۵ فقره جهیزیه کامل به نوعروسان تحت پوشش اهدا شد.

رئیس مجمع جهادی کشور از توزیع سالانه ۴۰ هزار بسته لوازم التحریر در مناطق محروم کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون توانستیم ۴۵ هزار بسته را توزیع کنیم که پیش بینی می‌شود این رقم تا ابتدای آبان به ۶۵ هزار بسته برسد.

پیش بینی توزیع ۲۸۰۰ بسته لوازم التحریر در گلستان

وی با اشاره به اینکه در بحث اشتغال و کارآفرینی مرکز کارآفرینی جنوب غرب پایتخت با ۱۳ کارگاه صنایع دستی در حوزه آموزش‌ها و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مشغول فعالیت است، یادآور شد: طی برنامه ریزی های انجام شده توانستیم از سال گذشته تا کنون دو کارگاه در بوشهر راه اندازی کنیم که کارگاه‌ها هشت هزار بسته لوازم التحریر را تهیه کردند.

وی خاطرنشان کرد: هرساله برای استان گلستان بین ۸۰۰ تا هزار بسته لوازم التحریر تهیه و در بین دانش آموزان توزیع می‌شد اما امسال تا کنون دو هزار بسته توزیع شد که پیش بینی می‌شود که این رقم به دو هزار و ۸۰۰ مورد برسد.

فعالیت ۶۲ هزار گروه جهادی در کشور

نوری زاده اظهار کرد: اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار فعال و خیر جهادی در قالب ۶۲ هزار گروه جهادی به صورت تخصصی مشغول فعالیت هستند.

وی یادآور شد: در استان گلستان ۱۸۰ هزار خانوار در حوزه کشاورزی و دامپروری مشغول فعالیت هستند که ۴۵ هزار خانوار تحت پوشش بسیج کشاورزی هستند.

رئیس مجمع جهادی کشور از راه اندازی پویش ملی با عنوان «برای آینده سازان» در تمامی استان‌های کشور خبر داد و گفت: در اجرای این طرح بیش از پنج هزار گروه جهادی مشارکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۸۶ سرپرست خانوار تحت پوشش تعاونی زعفران کاران گلستان هستند که مورد حمایت این مجمع واقع خواهند شد.