همدان_ یک فعال قرآنی همدانی گفت: راه نجات مسلمانان غزه و لبنان را مقاومت، صبر و بردباری است.

سلیمان حیدری دلگرم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طبق فرموده قرآن کریم به هیچ عنوان مؤمنان نباید قوم یهود و نصری را رهبر خود قرار دهند اظهار کرد: این‌ها قومی هستند که به خد کف رسیده‌اند و و عملکرد آنها امروز نشان دهنده این امر است.

این فعال قرآنی همدانی با اشاره به اینکه طبق فرموده قرآن نباید هیچ هیچگاه ظالمان را سرپرست خود قرار داد افزود: وعده الهی حتمی است که مظلومان بر ظالمان غلبه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یک واقعیت کلی وجود دارد که اسلام دین اعتدال، عدالت و دفاع از حق مظلومان است افزود: بحث دفاع از مظلوم در آیه ۶۴ سوره مبارکه بیان شده که می‌فرمایید «وَقَالَتِ الْیَهُودُ یَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ ۚ غُلَّتْ أَیْدِیهِمْ وَلُعِنُوا بِمَا قَالُوا ۘ بَلْ یَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ یُنْفِقُ کَیْفَ یَشَاءُ ۚ وَلَیَزِیدَنَّ کَثِیرًا مِنْهُمْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ طُغْیَانًا وَکُفْرًا ۚ وَأَلْقَیْنَا بَیْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ إِلَیٰ یَوْمِ الْقِیَامَةِ ۚ کُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ ۚ وَیَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَسَادًا ۚ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُفْسِدِینَ» یهود گفتند: دست (قدرت) خدا بسته است! به واسطه این گفتار (دروغ) دست آنها بسته شده و به لعن خدا گرفتار گردیدند، بلکه دو دست (قدرت) خدا گشاده است و هر گونه بخواهد (بر خلق) انفاق می‌کند و همانا قرآنی که به تو نازل گشت بر کفر و طغیان بسیاری از اهل کتاب بیفزاید و ما (به کیفر آن) تا قیامت آتش کینه و دشمنی را در میان آنها برافروختیم، هر گاه برای جنگ (با مسلمانان) آتشی برافروختند خدا آن آتش را خاموش ساخت، و آنها در روی زمین به فساد کاری می‌کوشند، و هرگز خدا مردم ستمکار مفسد را دوست نمی‌دارد».

وی با بیان اینکه همچنین طبق آیه ۵۱ سوره مائده که می‌فرمایید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَیٰ أَوْلِیَاءَ ۘ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ ۚ وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ» «ای اهل ایمان، یهود و نصاری را به دوستی مگیرید، آنان بعضی دوستدار بعضی دیگرند و هر که از شما مؤمنان با آنها دوستی کند به حقیقت از آنها خواهد بود؛ همانا خدا ستمکاران را هدایت نخواهد نمود، گفت: قرآن از کار یهود و نصری به زشتی یاد می‌کند آن‌ها حتی پیامبران خود را می‌کشتند و آن‌ها ادعایی دارد که خداوند آنها را مجازات نخواهد کرد چرا که همیشه خود را قوم برتر می‌دانند.

حیدری دلگرم با اشاره به اینکه این ادعا ادعایی کذب است و قرآن کریم به شدت همه گفته‌های قوم یهود را تکذیب می‌کند گفت: تنها راه بنا به فرموده قرآن کریم در برابر این قوم ظالم صبر و مقاومت است.

وی با بیان اینکه طبق فرموده پیامبر و ائمه تنها راه حفظ عزت مسلمانان مسلمین مقاومت و ایستادگی است گفت: به فرموده قرآن عزت اسلام و احترام اسلام در مقاومت و صبراست.

فعال قرآنی با بیان اینکه تجربیات گذشته نشان داده که کشوهایی که مقاومت نداشته و زیر باز ظلم رفتند به ذلت رسیده‌اند افزود: با وجود اینکه امروز بسیاری از کشورهای غربی از رژیم جعلی صهیونیستی حمایت می‌کنند اما مقاومت و صبوری ملت مظلوم فلسطین باعث بیدرای اسلامی در جهان شده است.

وی تصریح کرد: حتی در قلب کفر و کشورهایی که سران آن‌ها از رژیم صهیونیستی دفاع و حمایت می‌کنند شاهد برگزاری تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌ها و بیداری اسلامی توسط ملت‌هایشان برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین هستیم.

این فعال قرآنی با گریزی به دوران دفاع مقدس و هشت سال مقاومت ملت ایران و دفاع شجاعانه رزمندگان ابراز کرد: مقاومت و ایستادگی با دست خالی در برابر دشمنی که مورد حمایت کشورهای ابر قدرت بود جز نشان از مقاومت چیزی نمی‌تواند باشد، چرا که حتی اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد.

وی تنها راه نجات مسلمانان غزه و لبنان را مقاومت، صبر و بردباری دانست و گفت: بی شک وعده الهی محقق می‌شود و همه ظالمان نابود و این سرزمین مقدس به دست مسلمانان، حق و عدالت خواهد رسید.

حیدری دلگرم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت‌های قرآنی مسجد صادقیه همدان گفت: این مسجد همه روزه بعد از نماز مغرب و عشا جلسات قرآنی فعال برگزار می‌کند که بیش از ۹۰ نفر در این جلسات حضور پیدا می‌کنند و حدود ۱۵ سال است این جلسات به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین جلسات قرآنی ما نیز حدود ۲۰ سال است بعد از برگزاری نماز صبح در این مسجد برگزار می‌شود افزود: در طول هفته نیز در این مسجد یک مرتبه جلسه تفسیر قرآن برای علاقه‌مندان برگزارمی‌شود.