همدان _ استاندار همدان گفت: بزرگ‌ترین سرمایه جمعیت هلال‌احمر، اعتماد مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری‌شمسی در نشست با مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره جمعیت هلال‌احمر استان، اظهار کرد: بزرگترین سرمایه هلال احمر، اعتماد مردم به این جمعیت است و این اعتماد نتیجه خدمات بشردوستانه‌ای است که هلال‌احمر ارائه کرده و در کاهش درد و رنج مردم نقش مؤثری داشته است.

وی با اشاره به اینکه باید این سرمایه اجتماعی را به خوبی حفظ کرد چرا که بدون اعتماد مردم، هیچ سازمانی نمی‌تواند موفق باشد، گفت: هلال احمر بزرگترین سازمان مردم‌نهاد کشور است و به عنوان سازمانی بین‌المللی در تسکین آلام بشری و رسیدگی به آسیب‌دیدگان بلایا و حوادث فعالیت می‌کند.

استاندار همدان افزود: فعالیت هلال احمر، زمانی به اوج خود می‌رسد که مصیبتی رخ داده و گروهی از مردم نیاز به کمک دارند و مأموریت‌های هلال‌احمر همیشه در زمان‌هایی شکل می‌گیرد که درد و رنج وجود دارد، نه شادی و راحتی.

ملانوری‌شمسی با اشاره به اینکه امدادگران هلال احمر، در داخل کشور و در سطح بین‌المللی، در شرایط سخت و مکان‌های صعب‌العبور مانند کوهستان‌ها، زلزله، سیلاب و دریاها فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: عشق به کمک به دیگران در این افراد انگیزه‌ای است که انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسا را ممکن می‌سازد.

وی در ادامه ابراز کرد: در حوادث اخیر مانند زلزله ترکیه، جمعیت هلال‌احمر ایران بسیار سریع وارد عمل شد و خدمات امدادی قابل‌توجهی ارائه کرد.

استاندار همدان تصریح کرد: علاوه بر این، توسعه امکانات و پایگاه‌های امدادی در داخل کشور، به نحوی بوده که خدمات امداد و نجات در جاده‌ها و مناطق دورافتاده به بهترین شکل ممکن ارائه شود.