رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: رهبری با تسلط بر افکار عمومی ماتم را به حماسه‌ای دشمن شکن تبدیل کرد.

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی نجفی گیلانی عصر یکشنبه در نشست با هیئات مذهبی، مداحان و کانون‌های فرهنگی سیاهکل ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت «سید حسن نصرالله» و با ابراز خرسندی از تحقق وعده صادق ۲ اظهار کرد: ارزش اقامه نماز جمعه نصر توسط مقام معظم رهبری اگر بیش از عملیات وعده صادق ۲ نباشد، کمتر هم نیست و اثری که در شکست هجمه روانی دشمن داشت فوق العاده بود.

وی با اشاره به شهادت شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام از حیث اثر اجتماعی، افزود: بعد از شهادت امام حسین (ع) قیام‌هایی در جامعه به وجود آمده و خون‌هایی جوشید و اسلام را زنده نگه داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با تاکید بر اثر اجتماعی شهادت سردار سلیمانی گفت: شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی روحیه سلحشوری را در جامعه ارتقا بخشید.

وی با اشاره به وقایع تاریخی در دوران امیرالمؤمنین (ع) تصریح کرد: فضا سازی‌های منفی معاویه مانع از ایجاد انگیزه در مردم برای دفاع از حق شد، اما امروز مقام معظم رهبری با تبیین افکار عمومی، ماتم شهادت چهره‌های بزرگی چون شهید سید حسن نصرالله حماسه‌ای بزرگ و دشمن شکن خلق کردند.

حجت الاسلام نجفی با تاکید بر فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه ما در پیچ تاریخی قرار داریم و این مهم نشان دهنده وقوع تغییرات اساسی در آینده است، افزود: حکم جهادی که از سوی مقام معظم رهبری برای لبنان صادر شده یک واجب شرعی است که باید همگان به آن توجه کنیم و برای قدرت جبهه مقاومت از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی در یک جنگ شناختی قرار داشته به گونه‌ای که افکار عمومی می‌تواند تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: هر یک از ما می‌توانیم در خانواده، محله یا فضای مجازی نقش آفرین بوده و صدای خود را به گوش دیگران برسانیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان بر لزوم جمع‌آوری کمک‌های مالی برای لبنان تأکید کرد و گفت: ما معتقدیم که پیش بینی‌های مقام معظم رهبری در بسیاری از مواقع کمک حال ما بوده لذا باید با جدیت به وظایف خود عمل کرده تا بتوانیم در مسیر ظهور امام زمان (عج) گام برداریم.