ارومیه-استاندار آذربایجان غربی گفت: رونق تجارت‌های مرزی با توجه ویژه به تأمین زیرساخت‌های موجود در پایانه‌های این مناطق ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان عصر یکشنبه در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان غربی افزود: پایانه‌های مرزی به عنوان ورودی‌های کشور بوده و در تأمین زیرساخت‌ها باید به این مناطق توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه مرز کیله سردشت یک مرز با اهمیت برای آذربایجان غربی است، اضافه کرد: ساماندهی و تقویت این مرز یکی از ضروریات برای استان و ارتقای معیشت مرزنشینان به شمار می‌رود.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها نباید با کندی و معطلی مواجه باشد، بیان کرد: سازماندهی و ساماندهی نیروهای فعال در پایانه‌های مرزی لازم است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز در این نشست که فرماندار و مسؤولان سردشت نیز به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند، گفت: آسفالت مسیر سایت داخلی مرز کیله سردشت به اتمام رسیده ولی در ۷۰۰ متر در بیرون از سایت مشکلاتی داشتیم که مربوط به ابنیه های فنی و لایه‌های روسازی و دیوار حایل بتنی بود که اگر شرایط آب و هوایی اجازه دهد مابقی اقدامات هم انجام می‌شود.

ایرج دست نشان اظهار کرد: طرح جامع مرز سرو تصویب شده و دارای شرایطی است که دستورات لازم توسط استاندار آذربایجان غربی انجام و مطالعات آبخیز داری هم انجام شده است.

وی اظهار کرد: ما هم مکلف شدیم که نسبت به اجرایی کردن طرح جامع مرز سرو و اخذ اعتبارات لازم از سازمان مرکزی اقدام و مراحل بعدی را انجام دهیم.