تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره این‌که پکیج تصفیه فاضلاب چیست به دست بیاورید و با انواع مختلف این دستگاه آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پکیج تصفیه فاضلاب دستگاهی است که با هدف تصفیه فاضلاب مکان‌های مختلفی مانند شهرک‌های مسکونی، مراکز تفریحی، فرودگاه‌ها، کارخانه‌های صنعتی، هتل‌ها، نیروگاه‌ها و غیره تولید شده است و انواع مختلفی دارد. این دستگاه آلاینده‌های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی فاضلاب‌های بهداشتی، صنعتی و انسانی را از بین می‌برد و آب حاصل از فاضلاب تصفیه‌شده را برای استفاده مجدد در مصارف صنعتی و کشاورزی آماده می‌کند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره این‌که پکیج تصفیه فاضلاب چیست به دست بیاورید و با انواع مختلف این دستگاه آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پکیج تصفیه فاضلاب چیست و نحوه عملکرد آن به چه صورت است؟

پکیج تصفیه فاضلاب سیستمی کامل است که به‌صورت تخصصی و با استفاده از دانش کارشناسان و تکنولوژی‌های پیشرفته و براساس استانداردهای بین‌المللی طراحی و تولید شده است.

این دستگاه قادر است که با فرایندهای تصفیه پساب‌های صنعتی، بهداشتی و انسانی را به آب قابل استفاده تبدیل کند. آبی که از پکیج تصفیه فاضلاب خارج می‌شود، با محیط زیست کاملاً سازگار است و در صنایع مختلف ازجمله صنعت کشاورزی، آبیاری فضای سبز، تخلیه به آب‌های سطحی همچون رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و دریا، تغذیه آب‌های زیرزمینی و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرد.

طراحان برای طراحی انواع مختلف پکیج‌های تصفیه فاضلاب ابتدا مقداری از فاضلاب را نمونه‌برداری می‌کنند و غلظت آلاینده‌های موجود در آن را موردبررسی قرار می‌دهند. علاوه‌بر این، حجم فاضلاب تولیدشده در روز را نیز محاسبه می‌کنند و براساس این اطلاعاتی که به‌دست می‌آورند، پکیجی پربازده و باکیفیت را طراحی می‌کنند.

نحوه عملکرد پکیج‌های تصفیه فاضلاب به این صورت است که ابتدا فاضلاب‌های انسانی، بهداشتی یا صنعتی وارد مخزن‌های اولیه پکیج می‌شود و نیتروژن و فسفر موجود در آن از طریق فرایندهای مختلف مانند فرایند لجن فعال با هوادهی گسترده، فرایند MBBR، فرایند IFAS، فرایند A۲O، فرایند SBR و فرایند MBR تصفیه می‌شود.

سپس با استفاده از فیلترها ذرات معلق جامد موجود در آب از آن جدا و آلاینده‌های شیمیایی آن نیز حذف می‌شود. در نهایت، ذرات ریزتر موجود در آب نیز با سیستم تصفیه پیشرفته از بین می‌رود و آب خروجی برای استفاده در صنایع مختلف آماده می‌شود.

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

انواع مختلف پکیج‌های تصفیه فاضلاب مزایای متعددی به‌همراه دارند. از مهم‌ترین مزایای این تصفیه‌خانه‌های کامل در ابعاد کوچک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این دستگاه‌ها به‌سرعت انجام می‌شود.

این دستگاه‌ها دارای ابعاد متناسبی هستند.

پکیج‌های تصفیه فاضلاب را می‌توان برای انواع فضاها و مطابق با درخواست مشتریان بهینه‌سازی کرد.

این دستگاه‌ها حتی بعد از نصب نیز دارای قابلیت جابه‌جایی هستند.

در تصفیه انواع مختلف فاضلاب‌های صنعتی، بهداشتی و انسانی راندمان بالایی دارند.

فاضلاب‌های مختلف را براساس استانداردهای سازمان محیط‌زیست تصفیه می‌کنند.

هنگام تصفیه فاضلاب هیچ بوی نامطبوعی تولید نمی‌کنند و در محیط انتشار نمی‌دهند.

با مصرف کمترین انرژی برای تصفیه فاضلاب به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک زیادی می‌کنند.

باتوجه‌به استفاده از مرغوب‌ترین تجهیزات برای ساخت این دستگاه‌ها، استهلاک بسیار پایینی دارند.

درصورت نیاز می‌توان ظرفیت پکیج‌های تصفیه فاضلاب را افزایش داد.

این دستگاه‌ها لجن مازاد بسیار پایینی تولید می‌کنند.

بهره‌برداری و نگهداری از پکیج‌های تصفیه فاضلاب بسیار آسان است.

تمام لوازم یدکی این دستگاه‌ها درصورت نیاز به تعمیر قابل دسترسی هستند.

هزینه نگهداری و تعمیر پایین این دستگاه‌ها آن‌ها را به یک محصول اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه تبدیل کرده است.

از لحاظ جنس انواع پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

پکیج‌های تصفیه فاضلاب ازلحاظ جنس سازه به چهار گروه شامل پکیج اتیلنی، پکیج فلزی، پکیج کامپوزیتی یا فایبرگلاس و پکیج بتنی تقسیم می‌شوند. در ادامه، راجع‌ به ویژگی‌های هر یک از این پکیج‌ها توضیح خواهیم داد:

پکیج‌های تصفیه فاضلاب اتیلنی

این نوع پکیج دارای دو نوع دفنی و سطحی است و با استفاده از پلی‌اتیلن ساخته می‌شود. از ویژگی‌های مهم این محصول می‌توان به دوام بالا، قیمت مناسب، چگالی پایین، مقاومت در برابر خوردگی، وزن سبک و حمل آسان، پرتابل بودن، عدم نیاز به اپراتور و نیروی انسانی، راندمان بالا، داشتن تأییدیه سازمان محیط‌زیست، داشتن گارانتی و خدمات پس‌ازفروش اشاره کرد.

پکیج‌های تصفیه فاضلاب فلزی

یکی دیگر از انواع پکیج‌های تصفیه فاضلاب که دیواره و کف آن از جنس ورق فولادی است، پکیج تصفیه فاضلاب فلزی نام دارد. این نوع پکیج پس از ساخت با رنگ‌های صنعتی پوشش داده می‌شود تا از پوسیدگی آن جلوگیری شود.

پکیج‌های تصفیه فاضلاب کامپوزینی

به پکیج‌های تصفیه فاضلابی که با استفاده از کامپوزیت یا فایبرگلاس ساخته می‌شود، پکیج کامپوزیتی تصفیه فاضلاب می‌گویند. کامپوزیت ماده‌ای است که با استفاده از پلاستیک تقویت‌شده و فیبر تولید می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این ماده دوام و طول عمر بالای آن است. از مهم‌ترین ویژگی‌های پکیج‌های کامپوزیتی می‌توان به اشغال فضای کم، سهولت در تعمیر، دسترسی آسان، کاهش تولید مواد لجن، امکان استفاده در تمام مناطق، حمل‌ونقل آسان، مقاومت در برابر خوردگی و غیره اشاره کرد.

پکیج‌های تصفیه فاضلاب بتنی

یکی‌از قدیمی‌ترین پکیج‌های تصفیه فاضلاب با استفاده از بتن ساخته می‌شود. دوام پکیج‌های بتنی نسبت‌به پکیج‌های فلزی بالاتر است و قیمت پایین‌تری دارد. این نوع پکیج را می‌توان به‌صورت دفنی، نیمه مدفون و سطحی مورداستفاده قرار داد.

از نظر نوع فاضلاب انواع پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

انواع پکیج‌های تصفیه فاضلاب ازنظر نوع فاضلاب به سه گروه تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از: پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی، پکیج‌های تصفیه فاضلاب انسانی و پکیج‌های تصفیه فاضلاب صنعتی.

پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی برای تصفیه کردن فاضلاب‌هایی کاربرد دارند که در سرویس‌های بهداشتی، ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی تولید می‌شود و حاوی مقدار زیادی ماده شوینده است. این پکیج‌ها در رستوران‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، مکان‌های نظامی، فرودگاه‌ها و غیره قابل استفاده هستند.

به تمام آب‌هایی که توسط انسان آلوده شده‌اند، فاضلاب انسانی گفته می‌شود. برای تصفیه این نوع فاضلاب از پکیج تصفیه فاضلاب انسانی استفاده می‌شود. این نوع پکیج پساب خروجی از محل زندگی انسان‌ها را تصفیه می‌کند تا تمام آلاینده‌های موجود در آن حذف شود. این نوع پکیج در شهرک‌های مسکونی کاربرد دارد.

به پکیجی که برای تصفیه فاضلاب تولیدشده در محیط‌های صنعتی مانند کارخانجات نساجی، دامداری‌های صنعتی، کارخانجات تولید رنگ، صنایع غذایی، کارخانجات تولید روغن نباتی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، صنایع فولاد، کارخانجات تولید مواد آرایشی و بهداشتی و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرد، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی یا شیمیایی گفته می‌شود. این نوع پکیج مواد آلی، فلزات سنگین و میکروارگانسیم‌های خطرناک موجود در فاضلاب‌های صنعتی را حذف می‌کند.

عوامل تأثیرگذار در قیمت پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

عوامل مهمی که قیمت پکیج‌های تصفیه فاضلاب را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند، عبارت‌اند از:

مدل پکیج

جنس بدنه پکیج

نحوه کارکرد و بازدهی نهایی پکیج

مکان و محل اجرای پروژه

کیفیت فرایندهای تصفیه

حجم ورودی فاضلاب و حجم تصفیه

نوع فاضلاب

ظرفیت مخزن پکیج

برند تولیدکننده پکیج

در زمان خرید پکیج‌های تصفیه فاضلاب علاوه‌بر قیمت باید به داشتن گارانتی و خدمات پس‌ازفروش پکیج موردنظر خود نیز توجه داشته باشید.

جمع‌بندی

در این مطلب، ابتدا راجع‌به این‌که پکیج تصفیه فاضلاب چیست و عملکرد آن به چه صورت است، صحبت کردیم و سپس به معرفی مزایای استفاده از این دستگاه برای تصفیه فاضلاب پرداختیم. در ادامه، انواع پکیج‌های تصفیه فاضلاب ازنظر جنس و ازلحاظ نوع فاضلاب را مورد بررسی قرار دادیم و عوامل تأثیرگذار در قیمت این دستگاه را معرفی کردیم.

با خرید پکیج‌های باکیفیت از شرکت‌های معتبر خیال خود را بابت خرید مرغوب‌ترین نوع این دستگاه راحت کنید. این شرکت‌ها در طراحی، تولید، نصب و راه‌اندازی انواع پکیج‌های تصفیه فاضلاب تخصص بالایی دارند و با ارائه مشاوره رایگان به مشتریان خود به آن‌ها کمک می‌کنند تا باتوجه‌به بودجه‌ای که در اختیار دارند، مناسب‌ترین پکیج را انتخاب و خریداری کنند.

منبع: https://tamadon-tasfie.com

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.