مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: شرایط تأمین کالاهای اساسی و تره‌بار در میادین مناسب است و آماده پذیرای بیشتر شهروندان هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بختیاری زاده، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران اظهار کرد: قیمت گذاری میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری هفته‌ای یک بار انجام می‌شود.

وی افزود: شرایط بازار، میزان تولید و فصل و همچنین شرایط آب و هوایی در قیمت گذاری تأثیر گذار است. تمام میادین در سطح شهر تهران تابع یک نرخ نامه است. قیمت‌ها روزانه توسط ناظرین و بازرس‌ها بررسی می‌شود. اگر موردی از تخلف باشد، جریمه مالی، نمره منفی و درج در پرونده را در پی دارد و ممکن است در مناقصات سال‌های آینده نیز اثر گذار باشد.

بختیاری زاده با اشاره به اینکه روزانه ۵۵۰ هزار نوبت خرید و یک میلیون تراکنش در میادین انجام می‌شود، گفت: شرایط تأمین کالاهای اساسی و تره در میادین مناسب است و آماده پذیرای بیشتر شهروندان هستیم.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مشکل احتمالی می‌توانند به دفتر متصدیان بازار، غرفه‌ها و همچنین از طریق QRکد اختصاصی غرفه می‌توانند نظرات و شکایات خود را دنبال کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران تاکید کرد: مشکلاتی در سامانه شهرزاد وجود دارد که در صدد رفع آن هستیم.

تفاوت قیمت ۵۲ درصدی میادین شهرداری با میانگین قیمت در سطح شهر بنا بر اعلام بانک مرکزی

بختیاری زاده در مورد مزیت‌های خرید از سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: محصولات تره بار و غیره به دلیل حجم فروش بالا تازه هستند. قیمت عادلانه نیز از دیگر ویژگی‌های خرید از میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران است. طبق آخرین گزارش بانک مرکزی تفاوت قیمت میوه و تره بار ۵۲ درصد با میانگین قیمت در سطح شهر تهران است. در خصوص کیفیت نیز کیفیت محصولات جزو خطوط قرمز است و برای ارتقای کیفیت همواره تلاش می‌کنیم. طبق آمار استقبال از میادین ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: تمام قفسه‌ها مملو از محصولات است و تمام اجناس مورد نیاز شهروندان در بازار و میادین وجود دارد. به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم در فروشگاه و انبارها کالا به میزان کافی وجود دارد. گوشت تنظیم بازار گوساله نیز در تمام بازارها وجود دارد. گوشت گوسفندی هم چون وارداتی است، نوسان داشت و کم شده بود که البته مشکل حل شد. درمجموع مشکلی در تأمین گوشت و مرغ وجود ندارد.

افتتاح بازار جدید در منطقه ۲۲ طی هفته‌های آتی

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران ادامه داد: سامانه شهرزاد در تمام مناطق تهران فعال است و در صدد هستیم خلأ و مشکلات آن را حل کنیم تا مردم بدون مشکل محصولات خود را تهیه کنند. در این ماه افتتاح بازار جدید را در منطقه ۲۲ خواهیم داشت. در خصوص تأمین زمین محدودیت وجود دارد، اما سعی می‌کنیم در هر محله‌ای که زمین تأمین شد، بازار احداث کنیم.

در ادامه مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به همراه اصحاب رسانه از میدان میوه و تره بار صادقیه بازدید کردند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه همانطور که مشاهده می‌کنند تمامی قفسه‌ها مملو از اجناس هستند و هیچ مشکلی در تأمین کالاها وجود ندارد، گفت: در مورد کیفیت محصولات، سعی می‌کنیم نظارت به صورت مستمر و پایش دائمی باشد. واحد نظارتی در ستاد تشکیل شده و همچنین بازرسان به صورت مستمر پایش و نظارت را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم نظارت مردمی را در کنار نظارت سازمانی قرار دهیم، گفت: بحث کیفیت با توجه به نظارت‌ها بهبود پیدا کرده و مراجعه بیشتر شهروندان، گواه این موضوع است. برای کیفیت سقفی قائل نیستیم. سعی می‌کنیم قیمت اجناس به صورت عادلانه باشد.

قیمت آبزیان پایین‌تر از سطح شهر است

بختیاری زاده در مورد تفاوت قیمت آبزیان هم گفت: برخی از بهره‌برداران ما، پرورش دهنده هستند و به همین دلیل قیمت آبزیان پایین‌تر سطح شهر است.
وی تصریح کرد: در تلاش هستیم در توسعه‌های آینده، بازار جامع ایجاد کنیم.