خرم‌آباد - محفل شعر استانی «جهاد واژه‌ها» با محوریت سیدالشهدا مقاومت و عملیات غرورآفرین وعده صادق دو در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محفل شعر استانی «جهاد واژه‌ها» شامگاه یکشنبه در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد.

این محفل با محوریت سیدالشهدا مقاومت و عملیات غرورآفرین وعده صادق دو به میزبانی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه با همکاری انجمن شعر آئینی لرستان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و سازمان فرهنگی هنری شهرداری با حضور جمعی از شاعران استانی برگزار شد.

«محافل شعر» سنگری در مقابل استکبار جهانی با گلوله‌ای از جنس شعر و کلمات

اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این محفل شعر، ضمن گرامیداشت یاد شهدای انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت، اظهار داشت: در عرصه جنگ سخت عزت ایرانیان و جهان اسلام چشم به عنایت، درایت و فرماندهی مقام معظم رهبری داشته و در عرصه جنگ نرم نیز ایشان مقتدرترین و هوشمندترین رهبر جهان هستند.

وی گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت شعر و ادبیات فارسی در عرصه جنگ رسانه‌ای با دشمنان، از اهمیت این میراث کم‌نظیر پرده برداشته است، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها از اهمیت شعر و ادبیات فارسی و لزوم ترویج مؤثر آن در جهان سخن گفته‌اند و در طول سال‌های گوناگون این موضوع مورد تأکید ایشان قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه یکی از بهترین ابزارهای مبارزه در جنگ‌شناختی شعر و ادبیات است، افزود: برگزاری محافل شعر را سنگری در مقابل استکبار جهانی با گلوله‌ای از جنس شعر و کلمات دانست.

«شعر» یک رسانه تأثیرگذار است

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در لرستان نیز در این محفل شعر، اظهار داشت: شعر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، غنی‌تر شده و بر محتوای آن افزوده و به جهت حکمت هم رشد داشته است.

وی با ابراز خرسندی از این محفل، گفت: مفاهیم ارزشمندی در اشعار امشب بود و باتوجه‌به مسائل روز کشور و دنیا سروده شده بودند که قابل‌تقدیر است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، ادامه داد: موضوعاتی چون توجه به جهاد، ترغیب به شهادت، تمجید جمعه نصر و جوانانی که مزین به دین، علم و دانش و فناوری هستند، وطن‌دوستی و ایران‌دوستی، کودکان مظلوم غزه و سرزنش ظلم و ظالم در همگی این اشعار وجود داشت و جای تمجید دارد.

حجت‌الاسلام شاهرخی، بیان کرد: امید دادن و استمرار به جهاد و مقاومت همگی مفاهیم باارزشی هستند که باید تلاش کرد تا بین نسل جوان گسترش یابند و اگر این مفاهیم در قالب شعر بیایند تأثیرگذارتر خواهند بود.

وی با بیان اینکه مؤمنان افرادی هستند که با خدا پیمان فداکاری با شهادت می‌بندند و بر میثاق خود صادقانه می‌ایستند، افزود: شهید سید حسن نصرالله چون دیگر شهدا این‌گونه بود که راه را ادامه داد و از مسیر باز نایستاد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مفاهیم ذهنی را اگر در قالب سخن بیان کنیم شگفتی است، اضافه کرد: شعر نیز قسمتی از این بیان است و بر اهمیت آن می‌افزاید.

حجت‌الاسلام شاهرخی، اظهار کرد: شعر، بیانی حاوی زیبایی و هنرمندانه است و یک رسانه تأثیرگذار می‌شود که کارآمدی مضاعفی دارد.

وی تصریح کرد: کارایی شاعر مضاعف است و وظیفه‌ای سنگین‌تر از بقیه مردم دارد؛ چراکه این نعمت را خداوند به او عطا کرده پس باید در مسیر هدایتگری از آن استفاده کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تأکید کرد: اگر شعر در خدمت مفاهیم ارزشی و انقلابی قرار گرفت بر سطح شعر افزوده شده و می‌توان با آن مفاهیم را گسترش و ترویج داد که در برنامه امشب این مهم کاملاً مشهود بود.

حجت‌الاسلام شاهرخی با تأکید بر استفاده از ظرفیت شعر در برنامه‌های مختلف، گفت: این توانایی و بصیرت باید موردتوجه قرار گیرد و انتظار می‌رود در نشست‌های مختلف به‌ویژه جلسات جوانان برای بیان مفاهیم ارزشی از آن استفاده کرد.

تقدیر از خانواده شهید «بهمن اله وردی»

هم‌زمان با برگزاری محفل شعر «جهاد واژه‌ها» در خرم‌آباد از خانواده شهید «بهمن اله‌وردی چگنی» تقدیر به عمل آمد.

شهید «بهمن اله‌وردی چگنی» اول فروردین ۱۳۴۸ به دنیا آمد و دوم مرداد ۱۳۶۷، در عملیات حاج عمران عراق به شهادت رسید.

پیکرش مدتی در منطقه بر جا ماند و یکم دی ۱۳۷۲، پس از تفحص در بهشت رضا خرم‌آباد به خاک سپرده شد.

بنابراین گزارش، «صید علی اله‌وردی چگنی» پدر شهید «بهمن اله‌وردی چگنی» در این محفل به شعرخوانی پرداخت.