کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین و راسخ‌ترین حامی مقاومت است، اظهار کرد: هویت و آرمان فلسطین با عملیات طوفان الاقصی احیا شد.

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی و تأثیر آن بر رژیم صهیونیستی بیان کرد: اولین سالگرد عملیات موفق و سرافرازانه طوفان الاقصی است؛ عملیاتی که اگر انجام نمی‌شد هویت فلسطینی و آرمان‌های فلسطین به طور کامل زیر سوال قرار می‌گرفت؛ چرا که در سال‌های طولانی آرمان فلسطین در حال فراموشی بود و این عملیات توانست مجدداً موضوع فلسطین را در رأس اخبار سراسر جهان و در افکار عمومی به عنوان یک نقطه بسیار اساسی و مهم قرار دهد.

وی افزود: با توجه به تأثیری که عملیات طوفان الاقصی ایجاد کرد، می‌توان گفت که این عملیات موجب بازگشت هویت فلسطینی به سرزمین غصب شده توسط رژیم صهیونیستی بود.

این کارشناس غرب آسیا به مجموعه عملیات سخت توسط مقاومت فلسطین در چند سال قبل از عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: مقاومت فلسطین اقداماتی در حوزه سخت، نیمه سخت و نرم را طی چند سال گذشته انجام دادند، حالا بعد از یک سال می‌توان فعالیت‌های حوزه نرم مقاومت فلسطین را بررسی کرد. چرا که این فعالیت‌ها موجب آمادگی روحی و افزایش عزم و اراده مردم غزه برای تحمل شدائدی بود که مسلماً بعد از عملیات طوفان الاقصی از جانب رژیم صهیونیستی به آنها تحمیل می‌شد.

صدرالحسینی بخش نظامی و امنیتی عملیات طوفان الاقصی را نیمی از اقدام بزرگ انجام شده علیه رژیم غاصب صهیونیست دانست و ادامه داد: نیم دیگر این عملیات اقدام‌های اعتقادی بود که با برجسته نمودن آموزه‌های قرآنی برای مردم غزه انجام شد و با آن توانستند پس از گذشت یک سال و اهدای بیش از ۵۰ هزار نفر شهید همچنان حمایت کامل و تمام و کمال را از مقاومت فلسطین داشته باشند. این بُعد مهمی است که می‌توان به زوایای مختلف آن پرداخت.

این کارشناس مسائل غرب آسیا جمهوری اسلامی ایران را راسخ‌ترین حامی مقاومت عنوان کرد و گفت: قطعاً جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین و راسخ‌ترین حامی مقاومت است که در قالب افزایش توانمندی‌های دفاعی و امنیتی مقاومت فلسطین ایفای نقش داشته است همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند حاج قاسم سلیمانی بود که دست فلسطینیان را پُر کرد و در سال‌های اخیر مقاومت فلسطین توانست با خودکفایی نسبی، سلاح‌های بومی مورد نیاز را تهیه و پشتوانه عملیات طوفان‌الاقصی را فراهم کرد و این اقدام آنها تا کنون هم مورد تعجب کارشناسان و تحلیل‌گران سیاسی و امنیتی قرار گرفته است.