بیرجند-کلنگ احداث هنرستان ۶ کلاسه تربیت بدنی با مشارکت خیر نیک‌اندیش، دکتر محمد جوانشیر گیو، به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه در مراسمی کلنگ احداث هنرستان ۶ کلاسه تربیت بدنی با مشارکت خیر نیک‌اندیش، دکتر محمد جوانشیر گیو، در زمینی به مساحت ۷۱۲ مترمربع به زمین زده شد.

ابوالفضل خاتمی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی، با تأکید بر اهمیت مشارکت مردمی در توسعه زیرساخت‌های آموزشی، اظهار کرد: بی شک خیرین، سرمایه‌های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی هستند و مشارکت آن‌ها در مدرسه‌سازی، مصداق بارز تحقق شعار سال است.

همچنین در این مراسم سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به نقش خیرین در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: احداث فضاهای تربیتی همچون این هنرستان، گامی مهم در جهت تربیت نسلی سالم و پویا است.

وی افزود: جوانان ما با تحصیل در رشته تربیت بدنی، از آسیب‌های اجتماعی در امان خواهند ماند و آینده‌ای روشن برای خود و جامعه رقم خواهند زد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش نه تنها یک وظیفه، بلکه یک سرمایه‌گذاری استراتژیک برای آینده کشور است.

طالبی با تأکید بر اینکه با ساخت این هنرستان، گامی مهم در جهت تربیت نسل جوانی برداشته‌ایم که بتوانند با دانش و مهارت، به پیشرفت و توسعه کشور کمک کنند، یادآور شد: اما نباید فراموش کنیم که ساخت مدرسه تنها بخشی از کار است و در کنار آن باید به کیفیت آ موزش، به‌روزرسانی محتوای آموزشی و تربیت معلمان نیز توجه ویژه داشته باشیم.

وی در پایان یادآور شد: آموزش و پرورش نقش مهمی در تقویت هویت ملی و ارزش‌های اسلامی دارد. با آموزش تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، می‌توان به تقویت احساس تعلق و مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان دست یافت.