پلیس آلمان به منظور متفرق کردن معترضان حامی فلسطین در برلین، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، در سالروز هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی)، پلیس آلمان به تظاهرکنندگان حامی فلسطین و ضدجنگ در برلین یورش برد و با گاز آشک‌آور آنها را متفرق کرد!

معترضان در منطقه کرویتسبرگ واقع در پایتخت آلمان با بنرهایی که روی آن شعارهای «تسلیح اسرائیل را متوقف کنید» و «نسل‌کشی را متوقف کنید» و «آزادی برای غزه» دیده می‌شد، در میدان اصلی این منطقه تجمع کردند. تظاهرکنندگان همچنین خشونت پلیس علیه معترضان حامی فلسطین را در طول یک سال گذشته محکوم کردند.

به نوشته رسانه‌ها، پس از ممانعت پلیس از پیشروی معترضان به سمت میدان هرمان، درگیری‌ها شروع و به واکنش خشونت‌آمیز پلیس منجر شد. چندین تن از معترضان از جمله فردی که با ویلچر در این تجمع مسالمت‌آمیز شرکت کرده بود، به شکلی خشن به داخل خودروی پلیس منتقل و بازداشت شدند.

رژیم صهیونیستی به بهانه جنگ با مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از هفتم اکتبر تاکنون نوار غزه را زیر آتش حملات وحشیانه قرار داده و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار برقراری آتش‌بس در این باریکه شده را نادیده گرفته است.

از آغاز جنایات اشغالگران در غزه که حالا یک سال از آن می‌گذرد، تاکنون بیش از ۴۱ هزار و ۸۰۰ تن که عمده آنها زنان و کودکان هستند، به شهادت رسیده و بالغ بر ۹۶ هزار و ۹۰۰ تن نیز مجروح شده‌اند. رژیم صهیونیستی همچنین در حالی به جنوب لبنان نیز تجاوز کرده که دیوان دادگستری بین‌المللی، پیشتر این رژیم را به نسل‌کشی در غزه متهم کرده است.