یزد- نماینده پیگیری مجوز مراکز همسان‌گزینی ازدواج در اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، شرایط لازم برای درخواست مجوز واسطه‌گری ازدواج و تأسیس مراکز همسان‌گزینی در این استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرح طالعی، با اشاره به شرایط اخذ مجوز این مراکز گفت: هم اکنون چهار مرکز مجوز رسمی برای فعالیت دارند البته مراکز همسان‌گزینی در سطح استان زیاد داریم که مشغول فعالیت هستند و یا برخی به صورت خودجوش فعالیت دارند اما مجوز رسمی برای فعالیت ندارند.

وی ادامه داد: با توجه به ماده ۳۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آقایان و بانوانی که دغدغه‌مند و متخصص در حوزه واسطه‌گری ازدواج و تأسیس مراکز انتخاب همسر هستند، با دارا بودن شرایطی می‌توانند نسبت به درخواست مجوز اقدام کنند.

طالعی با اشاره به فعالیت مراکز همسان‌گزینی به دو صورت مجازی و حضوری اظهار کرد: دریافت مجوز اکنون برای مراکز حضوری مدنظر است و این مراکز باید یک مدیر و حداقل سه نفر اعم از واسطه‌گر و مشاور معرفی کنند و مشاور هم باید مجوز مشاوره داشته باشد و سپس درخواست مجوز ارائه دهند.

وی تابعیت نظام جمهوری اسلامی، نداشتن سوء شهرت و محکومیت کیفری، داشتن سلامت جسمی و روانی، ارائه گواهی عدم اعتیاد و عدم سوءپیشینه، متأهل بودن و داشتن حداقل ۲۵ سال سن، دارابودن حداقل مدرک کارشناسی از دانشگاه‌ها (رشته‌های روانشناسی، مشاوره، جامعه شناسی، علوم تربیتی، حقوق) و یا سطح دو حوزه، دارا بودن سابقه کاری و تجربی فرهنگی و مذهبی و… را از دیگر شرایط مجوز دریافت این مراکز اعلام کرد.

نماینده پیگیری مجوز مراکز همسان‌گزینی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه تعرفه‌های ثبت مجوز بر اساس سابق در نظر گرفته شده است گفت: افرادی که مجوز اخذ می‌کنند باید عملکرد مرکز را به صورت فصلی به سازمان تبلیغات ارائه داده و به هیچ عنوان فعالیت دیگری به غیر از ازدواج دائم نداشته باشند و صرفاً برای ثبت ازدواج دائم فعالیت داشته باشند. نصب تابلو و فضای لازم برای فعالیت از دیگر مباحثی است که باید مورد توجه باشد.

طالعی بیان کرد: افراد دارای شرایط می‌توانند جهت دریافت مجوز به سامانه ملی همسان گزینی سازمان تبلیغات اسلامی به نشانی الکترونیکی smhido.ir مراجعه کنند. مدارک از سوی تهران به سازمان تبلیغات استان ارسال و این نهاد بررسی‌های لازم را انجام و مدارک مجدد به تهران برای بررسی ارسال می‌شود و در صورت تأیید زمان مصاحبه اعلام و سپس مجوز لازم برای فعالیت اخذ خواهد شد.