وزیر بهداشت گفت: هفتاد و یکمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت (امرو) امسال در قطر برگزار می شود و در این اجلاس جنایات صهیونیسم در منطقه بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی با اشاره به جنایات اشغالگران فلسطین در نسل کشی، کودک کشی و حمله به بیماران و بیمارستان‌های منطقه، بیان داشت: هر ساله اجلاس امرو به بررسی مباحث سلامت، پزشکی و پیشگیری از بیماری‌های مشترک و واگیردار می‌پردازد، ولی امسال این اجلاس در قطر تحت تأثیر جنایت‌های صهیونیسم در منطقه خواهد بود.

وی با تاکید بر این که همه کشورها باید کمک‌های پزشکی به لبنان و غزه را در دستور کار قرار دهند، افزود: امسال با شرایط ویژه ای از آسیب‌های وحشتناک رژیم کودک کش مواجهیم و وظیفه داریم از مردمی که در بیمارستان‌ها آسیب می‌بینند حمایت کنیم.

وی بررسی وضعیت بیماری‌هایی مانند تب دانگی و آبله میمونی در کشورهای منطقه امرو را سایر موضوعات مطروحه در اجلاس قطر برشمرد و یادآور شد: بحث ویژه امسال شرایط بحرانی در بیمارستان‌ها و درمان مجروحان حوادث لبنان و غزه خواهد بود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تا حد ممکن به غزه و لبنان کمک کرده است و تعدادی از مجروحان لبنانی نیز در بیمارستان‌های ایران پذیرش شده اند.

هفتاد و یکمین نشست کمیته منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۶ مهرماه سال جاری در دوحه قطر برگزار می‌شود. ۲۲ کشور افغانستان، بحرین، جیبوتی، مصر، ایران، عراق، اردن، کویت، لبنان، لیبی، مراکش، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان سعودی، سومالی، سودان، سوریه، تونس، امارات متحده عربی و یمن عضو امرو هستند.

هیأتی از ایران به سرپرستی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور شرکت در اجلاس مذکور به قطر سفر خواهد کرد. دکتر ظفرقندی در حاشیه این اجلاس با وزرای بهداشت کشورهای پاکستان، قطر، مصر، عربستان سعودی، عمان، تونس، لیبی، کویت، امارات متحده عربی و عراق و همچنین دکتر تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت و خانم دکتر حنان بلخی، مدیر دفتر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، دیدار خواهد کرد.