اصفهان - مدیرکل اداره دامپزشکی استان اصفهان گفت: صادرات ۱۴ هزار تن تخم مرغ در ۶ ماه نخست امسال از استان اصفهان ۲۴ میلیون دلار آورده داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا موسوی صبح دوشنبه در دیدار با امام جمعه اصفهان به مناسبت هفته دامپزشکی اظهار کرد: به مناسبت روز ملی دامپزشکی، در سنوات قبل شعار «دام سالم و انسان سالم» اعلام می‌شد و امسال با عنوان «یکصد سال خدمت صادقانه دامپزشکی» نامگذاری شده است.

وی با بیان این که یکی از مؤلفه‌های امنیت ملی، امنیت و ایمنی غذا است گفت: مجموعه دامپزشکی مسئولیت این مسئله را به عهده دارد و استان اصفهان بیش از ۱۰ درصد صنایع دام و طیور کشور را به خود اختصاص داده و ۱۴ درصد از تولید فرآورده‌های دامی کشور در اصفهان در حال تولید است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان افزود: از همین رو این استان به عنوان رتبه برتر تولید دام و فرآورده‌های دامی نقش مؤثری در تولید فرآورده‌ای سالم و کمک به امنیت غذایی و ایمنی غذایی که مؤلفه بسیار مؤثر در هر کشوری است دارد.

وی عنوان کرد: هر کشوری که بتواند در هر شرایطی به ویژه در شرایط خاص غذای سالم و مکفی برای خود تأمین کند عنصر بزرگی از امنیت ملی را تأمین کرده است.

موسوی با تاکید بر مقوله نظارت شرعی تصریح کرد: این کار که با حضور ۷۰ نفر ناظر شرعی در حال انجام است و همزمان بیش از ۶۰۰ نفر دکتر دامپزشک در مراکز مختلف بر این امر نظارت می‌کنند.

وی اضافه کرد: مقوله دیگر نگاه سلامت و صادرات محور است که اگر در زمینه تولید انبوه این نگاه وجود نداشته باشد این محصولات قابل مصرف نیست، بر همین اساس در ۶ ماه ابتدای سال بیش از ۴۰ میلیون دلار صادرات داشته ایم و بیش از ۱۴ هزار تن تخم مرغ از اصفهان صادر کرده‌ایم که بیش از ۲۴ میلیون دلار آورده داشته است.