تبریز- مدیرکل پست آذربایجان شرقی درخصوص اجرای پروژه مدیریت نشانی مکان محور ژئوکد (GNAF) گفت: صدور «ژئوکد» در شهرهای آذربایجان شرقی به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد دباغ صادقی پور ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک روز جهانی پست گفت: در یک سال گذشته منتهی به ۱۵ مهرماه جاری، ترافیک مرسولات پستی در استان به هفت میلیون و ۲۲۴ هزار و ۶۰۰ مرسوله رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته سهم پست استان از مجموع مرسولات کشوری ۲.۵۵ درصد بود، گفت: وزن مرسولات پستی استان در مدت یاد شده بیش از هشت میلیون تن بود که ۲۱.۰۹ درصد نسبت به سال قبل رشد داشت.

وی تعداد مرسولات وارده به استان را ۶ میلیون و ۸۱۸ هزار و ۵۰۹ مرسوله اعلام و اظهار کرد: این رقم نیز در مقایسه با سال قبل ۷.۳۸ درصد بیشتر شده است.

دباغ صادقی پور به بهره برداری تأیید برخط نشانی محل سکونت در پست استان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این خدمت، در حدود ۲۸۷ هزار سفر درون شهری کاهش یافته است.

وی همچنین از افرایش برون سپاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت در سال گذشته خبرداد و افزود: در این مدت، برون سپاری خدمات ۲ درصد بیشتر شد و از ۴۳ به ۴۵ درصد رسید.

مدیرکل پست استان همچنین از فعال شدن سامانه تلفنی ۱۹۳ خبرداد و گفت: مشتریان از طریق این سامانه که به زحمت در استان دوباره فعال شده می‌توانند انتقادات، شکایات، پیشنهادات و همچنین پیگیری مرسولات را انجام دهند که البته در حال حاضر فقط از طریق تلفن ثابت امکان ارتباط با این شماره فراهم است و در آینده، از طریق تلفن همراه نیز فراهم می‌شود.

دباغ صادقی پور به چالش‌های پست استان نیز اشاره کرد و گفت: نرخ گذاری خدمات پستی از سوی دولت و کمبود منابع و عدم تخصیص زمین برای ایجاد هاب پستی در شمال غرب و همچنین مشکلات سخت افزاری در زمینه IT ( فناوری اطلاعات ) از جمله مشکلات پیش روی این شرکت است.

دباغ صادقی پور همچنین از اتمام صدور ژئوکد (کدبندی مکانی) در تمامی مناطق شهری استان خبرداد و افزود: در این طرح برای ۸۴۵ هزار ساختمان در مناطق شهری استان ژئوکد صادر شد و تمامی ۴۱ دستگاهی که به نوعی با املاک سر و کار دارند می‌توانند از این خدمت نوین استفاده کنند. در ۶ ماهه دوم نیز صدور ژئوکد برای خانه‌های روستایی در استان را آغاز می‌کنیم.

مدیرکل پست آذربایجان شرقی به نظرسنجی از مشتریان در مورد میزان رضایت از خدمات این شرکت و مشارکت ۴۵ درصدی آنها در این نظرسنجی گفت: این نظر سنجی که به صورت الکترونیکی و در مراحل قبول و توزیع صورت گرفته نشان می‌دهد که میزان رضایت مشتریان در مرحله قبول مرسوله ۹۷ درصد و در مرحله توزیع ۹۴.۸ درصد است.

دباغ صادقی پور با بیان اینکه پست سکوی تجارت الکترونیک است، گفت: سال گذشته با ۵۶۰ فروشگاه در استان برای توزیع و دریافت مبالغ قرار داد داشتیم که این رقم امسال به ۹۶۷ فروشگاه افزایش یافت که البته اگر محدودیت‌ها نباشد این ارقام تا ۱۰ برابر قابل افزایش است.

وی بیان کرد: از محل قراردادهایی که با فروشگاه‌های اینترنتی بسته شده این فروشگاه‌ها نزدیک به ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال فروش داشته‌اند که مبالغ آنها طبق استانداردها و قوانین بانک مرکزی، در وجه شأن پرداخت می‌شود.

مدیرکل پست استان با بیان اینکه ساعت مفید کاری هر نامه رسان در استان پنج ساعت و ۲۸ دقیقه است، گفت: این رقم در سال گذشته پنج ساعت و ۲۵ دقیقه بود و با توجه به افزایش مرسولات پستی و کمبود نیروی انسانی، این رقم سال به سال بیشتر می‌شود.

دباغ صادقی پور، سرانه مکانی در پست استان را ۹۵ مکان بیان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با سال قبل که ۸۸ مکان و آدرس بود هشت درصد بیشتر شده و پست استان از این نظر در رتبه هشت کشوری قرار گرفته است.