تهران- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: مهمترین مسائل و چالش‌های استان تهران در حوزه‌های آب و انرژی، حمل و نقل، آموزش و محیط زیست است.

سید محمدرضا گلدانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استان تهران خط دهنده و پیشران توسعه کشور است و در بسیاری از حوزه‌ها از جمله توسعه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان، کشاورزی، صنعت و تولید در جایگاه ممتازی قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به داده‌های مرکز آمار در حوزه اشتغال استان تهران بیان کرد: آمار اشتغال زایی در بخش‌های کشاورزی ۱.۷ درصد، صنعت ۳۵.۸ درصد و خدمات ۶۲.۵ درصد و سهم شاغلان نیز بر اساس شاخص ۴۹ ساعت کار معمول و بیشتر، بالغ بر ۴۷.۴ درصد است.

وی گفت: فعالیت‌های دانش بنیان، کشاورزی فناورانه و توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی از جمله ظرفیت‌های ممتاز استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: نظام تصمیم گیری چهار سطحی، تهران را با چالش‌های فراوانی روبرو ساخته و از سوی دیگر، نرخ سرمایه اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی، وضعیت مناسبی ندارد.

وی تاکید کرد: با توجه به تراکم جمعیت، مهاجر پذیری و جذابیت‌های تهران، شاهد اشباع جمعیت در تهران هستیم و این موضوع به روند مصرف منابع از جمله آب، انرژی و محیط زیست، تأثیر بسزایی داشته است.

گلدانی اضافه کرد: در عین حال شاهد عدم تعادل در ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، خدمات آموزشی، خدمات فرهنگی و ورزشی و خدمات اجتماعی در استان تهران هستیم و مهمترین مسائل و چالش‌های استان تهران در حوزه‌های آب و انرژی، حمل و نقل، آموزش و محیط زیست است.