بیرجند- فرمانده انتظامی استان خراسان‌جنوبی از کشف ۶ هزار متر انواع پارچه خارجی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهر بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسن شجاعی نسب در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی در پی کسب خبری مبنی بر دپوی انواع پارچه خارجی قاچاق در منزلی واقع در شهر بیرجند، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان داشت: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از محل دپوی کالای قاچاق، بیش از ۶ هزار متر انواع پارچه خارجی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: مأموران در این رابطه یک نفر متهم دستگیر کردند که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سردار شجاعی نسب با اشاره به اینکه قاچاق کالا پدیده‌ای است که از جهات گوناگون حیات سالم اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند، عنوان کرد: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است تا با قاچاقچیان و اخلالگران نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

دستگیری سارقان محصولات کشاورزی در قاین

فرمانده انتظامی شهرستان قاین نیز از دستگیری ۲ نفر سارق محصول کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا فولادی اظهار داشت: با وقوع چند فقره سرقت محصولات کشاورزی در شهرستان قاین پیگیری موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی شهرستان قاین هنگام گشت‌زنی‌های هدفمند در سطح حوزه استحفاظی، ۲ سارق را شناسایی و در یک اقدامی غافلگیرانه متهمان را دستگیر کنند.

سرهنگ فولادی با اشاره به اینکه در بازرسی از منزل متهمان ۴۵ کیلوگرم پسته تازه سرقتی کشف شد، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین در پایان مشارکت شهروندان را عاملی مهم و تأثیرگذار در برقراری امنیت عنوان کرد و از شهروندان درخواست کرد: هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله با پلیس درمیان بگذارند.