بوشهر- فرماندار دشتی گفت: مقاوم‌سازی روستاهای شهرستان دشتی به ۶۸ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح چند پروژه عمرانی به مناسبت روز روستا، با تبریک این روز اظهار کرد: عملیات وعده صادق ۲ باعث شکست دشمن و شادی رهبر و مردم محروم کشور شد.

وی افزود: روستاهای شهرستان دشتی به دلیل خدمات نظام تغییرات گسترده‌ای را تجربه کرده‌اند و عمران و آبادانی به همه مناطق روستایی رسیده است.

فرماندار دشتی تأکید کرد: در این شهرستان ۹۵ روستا وجود دارد که در تمامی آنها کارهای عمرانی صورت گرفته است.

بحرانی با اشاره به آمار آسفالت‌ریزی در مناطق روستایی گفت: در سال گذشته ۲۰۵ هزار متر مربع آسفالت در روستاها اجرا شده و امسال در بخش‌های شنبه و طسوج نیز ۱۵ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت و زیر سازی انجام شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۶۸ درصد از روستاهای شهرستان مقاوم‌سازی شده‌اند.

حمایت از کسب‌وکارهای روستایی

فرماندار دشتی به اهمیت حمایت از کسب‌وکارهای روستایی نیز اشاره کرد و گفت: روستاها باید مولد باشند و در این راستا تسهیلات خوبی برای کسب‌وکارهای روستایی پرداخت شده که همه این‌ها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

بحرانی در بخش دیگری از سخنان خود به یکی از پروژه‌های مهم دولت شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: اتصال دو شهرستان جم و دشتی یکی از خدمات ماندگار دولت بوده که یکی از آرزوهای دیرینه مردم این مناطق را برآورده کرده است.

وی افزود: دولت چهاردهم نیز به همان مسیر ادامه می‌دهد و توجه ویژه‌ای به توسعه روستاها و رفع مشکلات مردم دارد.

در این مراسم زمین چمن ورزشی روستای سنا با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال و بلوار شهید آیت الله رئیسی باغان با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال افتتاح شد.