نمین- مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع از طرح عمرانی روستای «سوها» نمین در قالب طرح هادی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد کیخسروی بعد از ظهر دوشنبه در بازدید از طرح هادی روستای «سوها» به همراه نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع از طرح عمرانی روستای «سوها» در قالب طرح هادی انجام شده است.

وی با اشاره به جزئیات اجرای طرح هادی و سایر طرح‌های عمرانی در این روستا افزود: ۲۴۱ واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده در این روستا از تسهیلات ویژه بانکی استفاده کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از صدور ۱۸۲ جلد سند مالکیت روستایی برای اراضی این روستا خبر داد و بیان کرد: روستای سوها ۵۸۲ خانوار و بیش از یک هزار و ۹۵۱ نفر جمعیت دارد.

کیخسروی خاطرنشان کرد: اجرای طرح هادی در این روستا در سال ۱۳۹۵ آغاز شده که حدود ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای این پروژه تأمین شده بود.

وی با اشاره به آمادگی این نهاد جهت گسترش خدمات بر اساس طرح هادی پیرامون رفاه و آسایش روستاییان افزود: این بنیاد علاوه بر پیگیری مقاوم‌سازی مساکن روستایی، موضوع افزایش محدود قانونی و تغییر برخی کاربری‌ها را در روستاهای مطروحه مورد بررسی قرار می‌دهد.