تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه وفاق ملی یک ضرورت است، افزود: امروز وفاق و همدلی، نسخه نجات‌بخش کشور است و این سیاست باید در استان هم عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست ظهر دوشنبه در همایش تخصصی ائمه جمعه استان که با موضوع وقف برگزار شد، گفت: ما نماینده دکتر پزشکیان در استان هستیم و شعار این دولت نیز وفاق ملی است و حمایت و پشتیبانی مقام معظم رهبری از این دولت فراتر از دولت‌های قبلی است.

وی با بیان اینکه وفاق ملی یک ضرورت است و تنها یک سیاست نیست، افزود: وفاق ملی فقط در سطح سران قوا نیست و باید در همه سطوح پیاده‌سازی و عملیاتی شود.

سرمست با اشاره به رأی کم‌نظیر نمایندگان مجلس به کابینه پیشنهادی رئیس جمهور، گفت: رئیس جمهور قبل از معرفی دولت به مجلس شورای اسلامی، از همه جریان‌های سیاسی پیشنهاد خواست و با کابینه‌ای که معرفی کرد، نشان داد که حتی به رقیب خود نیز فرصت خدمت داده است.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: وفاق و همدلی، نسخه امروز کشور است و در استان نیز باید پیاده‌سازی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با معاون اول رئیس جمهور، گفت: در دیداری که با دکتر عارف در تبریز داشتم، در مورد برخی پروژه‌های کلان استان بحث و تبادل نظر کردیم.

سرمست افزود: یکی از این موضوعات انتقال آب ارس به تبریز بود که خوشبختانه اعتبارات آن در کمیته اقتصادی مورد موافقت قرار گرفته و به هیئت دولت خواهد رفت.

استاندار آذربایجان به موضوع احیای دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: دریاچه ارومیه یک بحث ملی و فرامنطقه‌ای بوده و اگر نتوانیم آن را احیا کنیم آثارش فراتر از استان و منطقه خواهد بود و این موضوع را نیز در دولت مطرح کرده‌ام.

سرمست در ادامه گفت: در دولت وفاق ملی باید فراتر از مرزبندی‌های موجود عمل کنیم و نگاه ما در توزیع منابع باید به صورت متوازن باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه به مدیران اعلام کرده‌ام کارنامه و برنامه داشته باشند، افزود: کارنامه اجرایی مدیران با شاخص‌های مدیریتی مورد ارزیابی قرار گرفته و برنامه آتی آنها نیز باید همسو با دولت دکتر پزشکیان باشد.

سرمست با اشاره به نقش ائمه جمعه در تحقق وفاق و همدلی در جامعه، خطاب به آنها گفت: در شهر و شهرستان خود، جایگاه پدری‌تان را حفظ کنید تا شاهد انسجام و همبستگی اجتماعی باشیم.