زنجان-استاندار زنجان گفت: سرشماری عمومی کشاورزی مبنای تصمیم گیری برای ۱۰ سال آینده است و باید به دقت و حساسیت فراوان انجام شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی ظهر دوشنبه در جلسه برنامه‌ریزی برای اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در استان، با بیان اینکه سرشماری عمومی کشاورزی مبنای تصمیم‌گیری برای ۱۰ سال آینده است و باید به دقت و حساسیت فراوان انجام شود، گفت: باید با بررسی دقیق و توجه به دادها برای توسعه هر چه بیشتر بخش کشاورزی تلاش شود.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها از داده‌های آماری دقیق و قابل استناد برخوردار نیستند، افزود: در برخی حوزه‌ها و بخش‌ها، داده‌ها و اطلاعات لازم در استان وجود ندارد در حالی که برای حرکت درست باید نسبت به داده و آمار حساس باشیم.

افشارچی با تاکید بر اینکه ترسیم و برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت و اجرای برنامه‌ها مبتنی بر برخوردار از یک داده آماری دقیق و قابل استناد است، افزود: حرکت بدون داده، حرکت کور و بی مبناست از این رو آمار، سرشماری و داده به ویژه در این مقطع زمانی، بسیار اهمیت دارد.

استاندار زنجان لزوم توجه به آمار و داده‌های آماری در برنامه ریزی به عنوان یکی از عوامل مهم در نتیجه بخشی اقدامات عنوان کرد و گفت: نیازهای داده‌ای استان باید در جمع آوری اطلاعات در این سرشماری مورد توجه قرار گیرد.

افشارچی افزود: تلاش من در مدت مدیریت استان این بود که در خصوص شاخص‌ها دقیق حرف بزنیم و سنجش‌ها هم بر مبنای شاخص‌های کلان انجام شود.