معاون فنی و عمرانی شهردار تهران گفت: فاز نخست آزادراه شهید شوشتری تا ۶ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در شانزدهمین کنفرانس ملی بتن در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، از دوره ششم مدیریت شهری پایتخت به عنوان دوره‌ای پرکار در حوزه اقدامات عمرانی یاد و اضافه کرد: طی سال‌های اخیر، پروژه‌های متعدد راه و باند، ابنیه و سایر زیرساخت‌های شهری به مرحله اجرا رسیده و در تمام این اقدامات، کیفیت در کانون اصلی توجه بوده است.

حق‌بین با نام بردن از مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران به عنوان یک مرجع تخصصی در حوزه کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی، بتن را یکی از پرمصرف‌ترین مصالح در تمام پروژه‌های عمرانی اعم از پروژه‌های احداث پل، تونل، ساختمان و راه‌سازی خواند و خاطرنشان کرد: کیفیت بتن مصرفی در پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران از زمان آغاز تا تحویل پروژه زیر ذره‌بین کارشناسان مرکز مطالعات ژئوتکینک و مقاومت مصالح قرار دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۸۰ پروژه عمرانی با ابعاد مختلف در چهارگوشه شهر تهران در حال اجرا بوده و پروژه‌های دیگری نیز در آستانه آغاز عملیات اجرایی قرار دارد، یادآور شد: دوام پروژه به عنوان محصول نهایی، مهمترین اصل محسوب می‌شود و از این رو کیفیت بتن از لحظه تهیه سنگ دانه از معادن تا فرآوری، اجرا و عمل‌آوری آن تحت کنترل‌های دقیق کیفی است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه احداث، تکمیل و اصلاح ۹۸ تقاطع غیر همسطح در دستور کار بوده، از تکمیل ۳۰ پروژه شامل اصلاح، احداث و تکمیل تقاطعات طی دوره فعلی مدیریت شهری خبر داد.

وی همچنین با بیان اینکه کلان‌پروژه‌های بزرگراهی که اغلب بیش از یک دهه معطل مانده بود، در این دوره فعال شده است، پروژه‌های احداث بزرگراه شهید بروجردی و شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) را از مهمترین این پروژه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: پروژه احداث شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) که انتهای این بزرگراه را به سمت میدان فتح و در امتداد آن تا ۴۵ متری زرند و در نهایت نقطه اتصال به بزرگراه شهید بروجردی توسعه می‌دهد تا پایان سال تکمیل شده و تلاش خواهیم کرد این پروژه راهگشا را حداکثر تا پایان دوره ششم مدیریت شهری تحویل شهروندان دهیم.

معاون شهردار تهران در ادامه با تاکید بر اینکه تمام روش‌های اجرای بتن با توجه به تنوع و تعدد پروژه‌های عمرانی شهر تهران در دستور کار قرار دارد، از صاحب‌نظران صنعت تولید بتن دعوت کرد تا از روند اجرای این اقدامات عمرانی بازدید کنند.

وی با نام بردن از شهر تهران به عنوان یک کارگاه بزرگ عمرانی، بر لزوم بهره‌مندی بیشتر پروژه‌های عمرانی از تجربیات و درس‌آموخته‌های فنی متخصصان حوزه صنعت ساخت تاکید و ابراز امیدواری کرد باب چنین بازدیدهایی ضمن هماهنگی مسئولان ذیربط در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران گشایش یابد.

حق‌بین در ادامه با اشاره به پروژه احداث آزادراه شهید شوشتری در منتهی‌الیه شرقی تهران، این معبر بزرگراهی را مکمل رینگ شرقی بزرگراه‌های پایتخت خواند و با بیان اینکه فاز نخست پروژه به طول ۹.۳ کیلومتر به سرعت در حال اجرا است، ابراز امیدواری کرد این مقطع بزرگراهی ظرف ۶ ماه آتی آماده بهره‌برداری شود.

وی افزود: فاز دوم بزرگراه شهید شوشتری به طول ۷ کیلومتر نیازمند مصوبات بالادستی است و پیگیری برای فراهم ساختن شرایط اجرای آن ادامه دارد.

معاون شهردار تهران در پایان با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای بهبود وضعیت روکش آسفالت معابر، از اقدامات انجام شده در این زمینه با عنوان نهضت آسفالت یاد و اضافه کرد: طی دوره فعلی مدیریت شهری بیش از ۳.۵ برابر ادوار گذشته آسفالت در معابر پایتخت اجرا شده و این ارتقای کمی ضمن توجه دقیق به ملاحظات کیفی انجام شده است.