کرمانشاه- دبیر اجرایی دومین همایش ملی جغرافیا و پایداری محیط از برگزاری این همایش ملی به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئیژ عزمی ظهر دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های دومین همایش ملی «جغرافیا و پایداری محیط» که در سالن جلسات معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار کرد: دومین همایش ملی «جغرافیا و پایداری محیط» با محوریت مدیریت و مسائل آب و چشم انداز آن در ایران، روز ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تاریخچه برگزاری این همایش ملی، افزود: نخستین همایش ملی جغرافیا و پایداری محیط سال ۹۱ با ارسال ۱۲۰ مقاله علمی برگزار شد.

دبیر اجرایی دومین همایش ملی جغرافیا و پایداری محیط تصریح کرد: مهلت ارسال مقالات برای شرکت در این همایش تا پایان مهر است و تا امروز بیش از ۱۰۰ مقاله علمی برای شرکت در همایش ارسال شده و با توجه به زمان باقی مانده برای ارسال مقالات پیش بینی می‌شود تا ۲۰۰ مقاله نیز برای این همایش ملی در سطح کشور ارسال شود.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های انجام گرفته مقالات ارسال شده در ۷ روز مورد داوری قرار خواهد گرفت و آثار و مقالات برگزیده نیز در اختتامیه همایش مورد تجلیل قرار خواهند گرفت و در مجلات معتبر داخلی و خارجی به چاپ خواهند رسید.

آئیژ خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه‌های بین المللی نیز برای همایش دعوت شده و برخی مسئولان مربوطه نیز دعوت شده‌اند.

وی با اشاره به محورهای این همایش، گفت: چالش‌های اصلی ایران در ارتباط با منابع آبی کشور، برنامه‌های توسعه اول تا ششم و رویکرد پیشگیری از وقوع بحران‌های آبی، کفایت برنامه توسعه هفتم دولت برای حل پایدار مسائل آبی کشور و چالش‌های اجتماعی پیش روی منابع آبی کشور با توجه به برنامه هفتم توسعه، چهار محور اصلی این همایش است.